Elektromobilność Akumulatory do samochodów elektrycznych będą produkowane w Polsce? 28 września 2017 Elektromobilność Akumulatory do samochodów elektrycznych będą produkowane w Polsce? 28 września 2017 Przeczytaj także Polska To pierwszy taki ciągnik w Polsce. Obrobi pole… bez kierowcy Na polach uprawnych w okolicach Głubczyc (woj. opolskie) zobaczyć można nietypowy pojazd, wyciągnięty żywcem z filmów science-fiction. Urządzenie to ciągnik na gąsienicach, który jednak… nie posiada kabiny dla kierowcy. Wyprodukowany przez holenderską firmę AgXeed pojazd całkowicie samodzielnie porusza się po polu. Elektromobilność Już ponad 62 tysiące elektryków w Polsce. Jakie wyzwania stoją przed branżą elektromobilności? Według danych z końca marca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 62 629 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). W ubiegłym miesiącu ich liczba zwiększyła się o 5916 szt. (o 8% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Polski rząd od pewnego czasu daje wyraźne znaki świadczące o tym, że elektromobilność jest jednym z jego priorytetowych celów. Rządzący chcą, aby do 2025 roku po polskich drogach jeździło nawet milion pojazdów elektrycznych. Choć na chwilę obecną taki cel wydaje się bardzo odległy, nie jest jednak niemożliwy. Cały czas podejmowane są kolejne kroki i inwestycje, które mają przybliżyć państwo do jego realizacji – nie jest wykluczone, że pomogą nam w tym Chińczycy. Reklama Wedle „Puls Biznesu” firma Beijing WKW Automotive Parts planuje zainwestować na terenie Polski w produkcję baterii elektrycznych do samochodów. Choć same pojazdy będą składane w Niemczech, to jeden z ich najważniejszych komponentów będzie powstawać w Polsce, gwarantując tym samym dodatkowe miejsca pracy. Miejscem, które jest brane pod uwagę jako lokalizacja tego przedsięwzięcia, jest Nowogrodziec w województwie dolnośląskim. Środki, jaki spółka chce przeznaczyć na ten cel, wynoszą aż 1,4 mld euro. Nowogrodziec wydaje się dobrym miejscem do realizacji takiej inwestycji, bowiem jest oddalony jedynie o 40 km od analogicznych zakładów po stronie niemieckiej. Wedle opublikowanych założeń, w Polsce miałyby powstawać akumulatory do samochodów elektrycznych klasy premium. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.