Świat Aspark – elektryczny samochód rozpędzający się do setki w 2 sekundy 28 lutego 2018 Świat Aspark – elektryczny samochód rozpędzający się do setki w 2 sekundy 28 lutego 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Już ponad 62 tysiące elektryków w Polsce. Jakie wyzwania stoją przed branżą elektromobilności? Według danych z końca marca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 62 629 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). W ubiegłym miesiącu ich liczba zwiększyła się o 5916 szt. (o 8% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Depesze Nowe inwestycje w ultraszybkie stacje ładowania Fundusz Orlen VC zainwestował w Euroloop – producenta ultraszybkich stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Ładowarki polskiego startupu, z których korzystają już kierowcy w 7 krajach Europy, są jednymi z najszybszych na rynku. Zapewniają dostęp do prądu stałego o mocy do 720 kW. Aspark Owl to nowy, sportowy samochód elektryczny, który może pochwalić się bardzo dobrymi osiągami. Do 100 km/h pojazd ten rozpędza się zaledwie w 1,92 sekundy, a jego maksymalna prędkość to 280 km/h. Jak tłumaczy Viknesh Vijayenthiran z MotorAuthority, pojazd zasilany jest z akumulatorów połączonych z systemem superkondensatorów. Niestety zasięg tego sportowego elektryka pozostaje dosyć ograniczony i wynosi niecałe 150 kilometrów na jednym ładowaniu, przy dosyć spokojnej jeździe. Reklama Owl zaprezentowany został po raz pierwszy w 2017 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie i zwrócił uwagę mediów. Aspark Owl posiada karoserię wykonaną w pełni z włókna węglowego. W środku znajduje się miejsce dla dwóch pasażerów. Auto napędzane jest dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 40 kW, co daje ponad 760 Nm. Przy wadze 850 kg to naprawdę dużo. Aspark planuje obecnie zbudowanie niewielkiej serii tych aut – 50 pojazdów. Owl wyceniony został na 4,4 miliona dolarów za sztukę. Samochód ten ma być konkurencją dla Tesla Roadster. Czy Owl będzie od niego szybszy? Być może na torze tak, ale jak uważają dziennikarze z InsideEV, na drodze Tesla będzie górą. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.