Elektromobilność Autobus elektryczny Solarisa z kolejną nagrodą 05 grudnia 2017 Elektromobilność Autobus elektryczny Solarisa z kolejną nagrodą 05 grudnia 2017 Przeczytaj także OZE Produkujemy więcej energii z OZE, ale zarazem marnujemy na potęgę Polska to uśpiony olbrzym pod względem produkcji energii z OZE. Nasz potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany przez zły stan sieci energetycznych, co przekłada się na częste wyłączenia oraz rosnącą ilość odmów przyłączenia nowych źródeł energii. Eksperci od dawna wskazują, że bez rozwiązania tego problemu nie uwolnimy potencjału polskiej energetyki. Elektromobilność Miał być samochód, będą elektryczne hulajnogi? Co dalej z projektem Izera Zdaniem Borysa Budki, ministra aktywów państwowych, inwestycja w Jaworznie powinna być kontynuowana. W jakiej formie? O tym zadecyduje audyt wewnętrzny spółki odpowiedzialnej za projekt. Dużo również zależy od rozwiązania kwestii wypłaty środków z KPO – z jednej strony rząd Tuska zamierza inwestować w elektromobilność (niekoniecznie w Izerę), z drugiej jest do tego zmuszony przez zapisy w planie KPO. Nowy Solaris Urbino 12 electric został nagrodzony przez jedno z najpopularniejszych czasopism branżowych „Busplaner” tytułem „Innowacja roku 2018”. Wyróżnienie przyznano w kategorii „Transport Publiczny” za wkład w rozwój elektromobilności na rynku niemieckim, w szczególności za projekty elektrobusów dla Fürth oraz Norymbergii. Uroczyste wręczenie nagrody odbyło się 4 grudnia w Monachium. Reklama To kolejna nagroda dla autobusu elektrycznego nowej generacji produkowanego w bolechowskiej fabryce. Pojazd, który może poszczycić się prestiżowym tytułem „Bus of the Year 2017” został doceniony także przez czytelników magazynu „Busplaner”, zdobywając najwięcej głosów w kategorii „Transport Publiczny”. „Zdobyta nagroda jest potwierdzeniem silnej pozycji firmy Solaris na zachodnim rynku. W marcu tego roku otrzymaliśmy również niezwykle ważne wyróżnienie EBUS Award za wieloletni wkład w rozwój bezemisyjnej komunikacji miejskiej przyznane przez Niemieckie Zrzeszenie Przedsiębiorstw Transportu Publicznego. Zdobyty dziś tytuł jest potwierdzeniem, że obrany przed laty wspólny kierunek działań na rzecz rozwoju napędów alternatywnych jest kierunkiem właściwym – mówił Alexander Schmidt, przedstawiciel Solaris Bus & Coach S.A. na rynku niemieckim. Głównym argumentem przy wyborze laureata był wygrany niedawno kontrakt na dostawę autobusów elektrycznych do Fürth oraz Norymbergii. Dla obu tych miast będą to pierwsze w historii bezemisyjne pojazdy. Kontrakty mają na celu przetestowanie innowacyjnych rozwiązań podpoznańskiego producenta oraz przybliżenie mieszkańcom pojazdów napędzanych alternatywnymi źródłami energii, stosowanymi dziś na szeroką skalę w komunikacji miejskiej. Autobusy będą gotowe, by wozić pasażerów już na początku 2018 roku. Oba całkowicie bezemisyjne autobusy Solaris Urbino 12 electric wyposażone zostaną w osie elektryczne ZF AVE 130 ze zintegrowanymi silnikami elektrycznymi oraz napędy firmy Medcom. Zarówno napęd, jak i klimatyzacja oraz ogrzewanie wnętrza autobusu będą zasilane energią elektryczną z baterii o pojemności 240 kWh. W obu autobusach zastosowano ładowanie typu plug-in, co umożliwia nocne uzupełnianie baterii na terenie zajezdni. Dodatkowo na dachu obu pojazdów umieszczona zostanie ładowarka, która umożliwi ładowanie autobusów poza terenem zajezdni. Ponadto innowacyjne Solarisy przygotowane zostaną pod zastosowanie w przyszłości pantografu, co umożliwi szybkie doładowanie baterii na trasie przejazdu. Nagroda “Innowacja Roku” została przyznana przez niemiecki magazyn już po raz dziesiąty. Firma Solaris została jej laureatem po raz trzeci: dotychczas nagrodzono autobus Solaris Urbino 18 Hybrid z szeregowym systemem hybrydowym wyposażonym w baterie, superkondensatory oraz zewnętrzny system ładowania (plug-in) oraz pierwszy elektryczny Solaris Urbino zaprezentowany przez firmę w 2011 roku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.