Wiadomości OZE Autonomiczne ciężarówki firmy Einride 05 maja 2017 Wiadomości OZE Autonomiczne ciężarówki firmy Einride 05 maja 2017 Przeczytaj także Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Elektromobilność Orlen zbuduje w Polsce 16 stacji ładowania wodorem. Dostał na to pieniądze z UE Realizowany przez ORLEN projekt Clean Cities – Hydrogen mobility in Poland otrzymał bezzwrotne dofinansowanie z UE w wysokości 62 mln euro. Unijne wsparcie dotyczy budowy 16 ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru, rozmieszczonych w różnych regionach Polski. Pieniądze zostaną też wydane na budowę instalacji produkcji zielonego odnawialnego wodoru, w oparciu o elektrolizę wody zasilanej odnawialnymi źródłami energii. Szwedzka firma motoryzacyjna Einride planuje rewolucję na rynku aut ciężarowych. Do 2020 roku, firma przewiduje wyprodukować 200 prototypów ciężarówek wyposażonych w silnik elektryczny, zdolny przejechać na jednym ładowaniu do 200 km. Co więcej, ciężarówki będą autonomiczne, a kierowca nie znajdzie w nich miejsca. Reklama Ciężarówka o nazwie T-Pod ma mieć długość 7 metrów, a rozmiary naczepy dopasowane tak, by pomieścić 15 europalet. Wyposażona w dużą ilość czujników będzie w stanie pokonywać wyznaczoną drogę samodzielnie. Przynajmniej wtedy, kiedy pozwolą na to warunki pogodowe. Jeżeli warunki na drodze nie będą korzystne, stery będzie mógł przejąć kierowca, za pomocą systemu zdalnego sterowania. Według planów, 200 sztuk wyprodukowanych do końca 2020 roku, będzie testowanych na drogach miast Goteborg oraz Helsingborg w Szwecji. Jeszcze kilka lat temu nikt nie przewidziałby zmian, jakie stopniowo zachodzą na motoryzacyjnym rynku. Oczywiste jest, że plany firmy Einride nie zmienią rynku z dnia na dzień. Wskazują jedynie kierunek, w którym z biegiem czasu może pójść cała branża transportowa, a przede wszystkim motoryzacyjna. Z niecierpliwością czekamy na czasy, kiedy po ulicach europejskich miast będą jeźdić elektryczne, autonomiczne autobusy. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.