Świat Biogazowe autobusy?! Kolejny krok do czystego miasta 16 września 2016 Świat Biogazowe autobusy?! Kolejny krok do czystego miasta 16 września 2016 Przeczytaj także Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Ochrona środowiska Trwa wielka podróż dookoła Bałtyku. Aktywiści właśnie przeszli polskie wybrzeże Ekspedycja Save The Baltic Sea to akcja, w ramach której aktywiści chcą obejść Bałtyk dookoła. Wędrówka zaczęła się 11 marca, a cała grupa właśnie zakończyła podróż wzdłuż polskiego wybrzeża. Ekspedycja spędziła dwadzieścia dni w naszym kraju, spotykając się z lokalnymi naukowcami, działaczami na rzecz środowiska i studentami, aby dowiedzieć się więcej o stanie i przyszłości polskich brzegów Bałtyku. Sprawna komunikacja w mieście to skarb. Im więcej otwartych linii i kursów tym mieszkańcy dużych miast są bardziej zadowoleni. Jednak ta wygoda wiąże się również ze związaną z tym sporą emisją spalin do atmosfery. Co w efekcie może się przyczynić do powstania dość nieprzyjemnego i powszechnie groźnego smogu. Rozwiązaniem są między innymi biogazowe autobusy! Reklama W jednym z artykułów wyjaśnione zostało co to biogaz. Istnieją różne rodzaje biogazu. Ten prosto ze składowiska czy też z komór fermentacyjnych może być użyty do podgrzewania bądź ogrzewania. Natomiast biogaz przeznaczony jako paliwo do silników musi być wcześniej uszlachetniony. By uszlachetnić biogaz należy go oczyścić z niepotrzebnych składników. Należy doprowadzić do sytuacji, w której będzie on zawierał 96-98% metanu. Drogą do tego są procesy chemiczne takie jak absorpcja czy adsorpcja. Tak oczyszczony biogaz, który staje się biometanem, można sprężyć i zasilać silniki pojazdów. We Francji, w mieście Lille już w 1994 roku pojawiły się pierwsze bioautobusy zasilane biometanem, w liczbie 4 sztuk. Społeczeństwo w tamtych czasach uległo ekologicznej modzie i wymieniło połowę autobusów na te zasilane gazem ziemnym. Co więcej powstały dwa zakłady recyklingu. Brytyjczycy, również zainwestowali w bioautobusy. Tamtejsze autobusy kursują dzięki biogazowi pochodzącemu z odpadów i ścieków miejskich. Podobnie postąpiła Szwecja. Według danych, dwa lata temu prawie 60% wyprodukowanego biometanu wykorzystane było dla 50 tysięcy pojazdów. 2,3 tysiąca to autobusy, które stanowiły 17% autobusów w całym kraju. Norwedzy pokusili się na hybrydową wersje autobusu elektryczno-biogazową. Biogazowymi autobusami mogą się pochwalić również Niemcy, Dania czy Szwajcaria. Nasz kraj w obliczu tego jak kiepską jakość powietrza mamy w aglomeracjach oraz biorąc pod uwagę szybkość zmieniającego się klimatu, powinien być zainteresowany biogazową inwestycją. Polska posiada odpowiednią wiedzę oraz ma dojście do kupna takich autobusów. Polski Solaris produkuje i sprzedaje za granicę mnóstwo autobusów. Możliwe, że nie długo Polska dojrzeje do tego i pomyśli o inwestycji w czyste powietrze za pośrednictwem bioautobusów. Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj artykuł na green-projects. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.