Polska Częstochowskie autobusy za 70 mln zł są bezużyteczne 23 stycznia 2018 Polska Częstochowskie autobusy za 70 mln zł są bezużyteczne 23 stycznia 2018 Przeczytaj także Dotacje OZE Duże zmiany w programie “Czyste powietrze” od kwietnia 2024 Od 22 kwietnia 2024 wejdą w życie nowe przepisy uprawniające do otrzymania dofinansowania w ramach największego programu antysmogowego w Polsce. Zmiany obejmą m.in. pompy ciepła i kotły. Polska Władze polskich miast niszczą gniazda ptaka zagrożonego wyginięciem. Potrzebne uszczelnienie prawa Niegdyś pospolity gawron według najnowszej edycji czerwonej listy ptaków Polski jest gatunkiem zagrożonym wyginięciem. Tymczasem kolonie tych zwierząt w miastach są regularnie niszczone i płoszone. Zdaniem Ogólnopolskiego Towarzystwa Ochrony Ptaków system ochrony gawronów należy uszczelnić, tak aby władze miast miały mniejszą swobodę w usuwaniu gniazd. Kiedy w 2016 roku Częstochowa zakupiła 40 egzemplarzy autobusów hybrydowych marki Solbus, wydawało się, że lokalną komunikację miejską czeka duża rewolucja. Niestety oferta złożona przez firmę Lider Trading oprócz bycia najtańszą okazała się też najbardziej problematyczną. Często dochodziło do awarii zakupionych autokarów. Kroplą, która przelała czarę goryczy, był pożar jednego z autobusów hybrydowych pod koniec kwietnia ubiegłego roku. Reklama Autokary wycofano z codziennego użytkowania ze względu na ich wysoką awaryjność. Obecnie stoją one bezczynnie w zajezdni. Nie wiadomo, kiedy wrócą na częstochowskie drogi. Na firmę Lider Trading nałożono kary, ale wystąpiła ona o postępowanie naprawcze. Spowolni to proces odzyskiwania pieniędzy. Co więcej, nie wszystkie naprawy udało się zrealizować w oparciu o procedurę gwarancyjną z uwagi na montaż różnych części i komponentów w sposób niezgodny z zaleceniami producentów. Ich koszt musiałoby pokryć miasto. Reklama Biegły, szukając przyczyn zapłonu jednego z autobusów, stwierdził, że nigdy nie powinny one otrzymać potrzebnych certyfikatów i homologacji, ponieważ emitują zbyt duży hałas. Miejski przewoźnik zmuszony został do zakupu używanych autokarów, by móc przewozić pasażerów na wszystkich obsługiwanych przez siebie liniach. Reklama Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.