Elektromobilność Daimler dostarczy elektryczne ciężarówki na rynek europejski 04 stycznia 2018 Elektromobilność Daimler dostarczy elektryczne ciężarówki na rynek europejski 04 stycznia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Otwarto największe centrum testów dla hyperloopa w Europie. Jaka jest przyszłość kontrowersyjnego pomysłu Elona Muska? Choć wokół projektu firmy Hyperloop gromadzi się coraz więcej ciemnych chmur, a widmo likwidacji zagląda w oczy inwestorom, to w ostatnim czasie pojawiły pozytywne wieści. Właśnie otwarto najdłuższy w Europie tunel do badań nad technologią hyperloop. Obiekt liczy 420 metrów i znajduje się niedaleko holenderskiego miasta Veendam. Informacja na nowo rozpala wyobraźnie badaczy i pracowników europejskiego oddziału firmy, którzy obiecują podróż z Amsterdamu do Barcelony w ciągu zaledwie 8 kwadransów. Elektromobilność Ładowarki do elektrycznych hulajnóg i rowerów zasilane… słońcem Stale rozwijający się sektor elektromobilności rodzi różne potrzeby, a także odpowiadające im innowacje. Jedną z nich jest wynalazek niemieckiej firmy Domum, która stworzyła system do parkowania elektrycznych hulajnóg i rowerów będący jednocześnie ładowarką. Urządzenie zasilane jest panelami słonecznymi. Niemiecki producent samochodów Daimler zaprezentował niedawno w pełni elektryczne samochody dostawcze, jakie mają niebawem trafić na rynek europejski. Jest to kolejna firma, która dołącza do walki ze zmianami klimatycznymi, wprowadzając tego rodzaju pojazdy. Reklama Jednym z pierwszych użytkowników elektrycznego Daimler Fuso eCanter był DHL, który wykorzystywał sześć takich pojazdów do dostarczania paczek w Berlinie. Kolejne trafią do firm logistycznych takich jak: DB Schenker, Rhenus oraz Dachser. Elektryczne ciężarówki od Daimlera „Dzięki Fuso eCanter nasi klienci będą mogli pracować nie tylko cicho i bez emisji dwutlenku węgla, ale także taniej”, komentuje Marc Llistosella, szef działu ciężarówek w Daimlerze. – „To przyszłość miejskiego transportu towarowego”. Pojazd eCanter ma ładowność 4,5 ton i zasięg 100 kilometrów na jednym ładowaniu. Dotychczasowo korzystało z niego UPS w Stanach Zjednoczonych, a także japońska sieć sklepów Seven-Eleven oraz Yamato Transport. Póki co firmy używają do kilkudziesięciu pojazdów tego typu. Natomiast produkcja w pełnej skali tej elektrycznej ciężarówki zacząć ma się w 2019 roku. Nie jest ona jednak pierwsza na rynku. Daimler zapowiedział szersze wprowadzenie jej w czasie, gdy Tesla ogłosiła produkcję w pełni elektrycznej półciężarówki. Ma ona być tańsza w wytworzeniu i eksploatacji niż obecnie dostępne pojazdy z silnikiem diesla. Tesla zapowiada zasięg na poziomie nawet 800 kilometrów, ale niestety nie szybciej niż w 2020 roku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.