DPF obowiązkowo w każdym samochodzie benzynowym

Komisja Europejska podjęła uchwałę o konieczności stosowania filtrów DPF w każdym samochodzie benzynowym, a nie jak dotychczas tylko w samochodach z wysokoprężnym silnikiem.

Już od początku września 2017 roku żaden samochód bez zaimplementowanego filtra cząsteczek stałych nie uzyska potrzebnych homologacji. Do tej pory, filtry DPF montowane były tylko w samochodach z silnikiem diesla. Od teraz, także silniki benzynowe będą w niego wyposażone, a dokładnie w filtr GPF specjalnie dla nich przeznaczony. Auta bez filtra będą mogły być sprzedawane tylko do września 2018 roku. Niestety, wiele wskazuje na to, że koszty implementacji takiego rozwiązania pokryją sami klienci.

Zasada działania filtra jest dosyć prosta. Gromadzi on cząstki sadzy i je neutralizuje, poprzez nagrzanie filtra do odpowiednio wysokiej temperatury. Niestety, w codziennym życiu nie zawsze wygląda to tak kolorowo, ponieważ filtry DPF/GPF często się „zapychają”, nie spełniając przy tym powierzonych zadań. W takim wypadku należy wymienić go na nowy. Niestety, wielu kierowców decyduje się więc na jego usunięcie.

Previous Article

Greenpeace: Dotowanie węgla to studnia bez dna – pora na odpowiedzialne rozwiązania

Next Article

Energa buduje jaz na Narwi

1 komentarz

  1. „wiele wskazuje na to, że koszty implementacji takiego rozwiązania pokryją sami klienci”

    koszty ZAWSZE ponoszą klienci – albo płacąc bezpośrednio producentowi albo odprowadzając podatki państwo które finansuje podobne cuda

Dodaj komentarz