Elektromobilność E-Palette Toyoty zrewolucjonizuje transport miejski? 11 stycznia 2018 Elektromobilność E-Palette Toyoty zrewolucjonizuje transport miejski? 11 stycznia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Otwarto największe centrum testów dla hyperloopa w Europie. Jaka jest przyszłość kontrowersyjnego pomysłu Elona Muska? Choć wokół projektu firmy Hyperloop gromadzi się coraz więcej ciemnych chmur, a widmo likwidacji zagląda w oczy inwestorom, to w ostatnim czasie pojawiły pozytywne wieści. Właśnie otwarto najdłuższy w Europie tunel do badań nad technologią hyperloop. Obiekt liczy 420 metrów i znajduje się niedaleko holenderskiego miasta Veendam. Informacja na nowo rozpala wyobraźnie badaczy i pracowników europejskiego oddziału firmy, którzy obiecują podróż z Amsterdamu do Barcelony w ciągu zaledwie 8 kwadransów. Elektromobilność Ładowarki do elektrycznych hulajnóg i rowerów zasilane… słońcem Stale rozwijający się sektor elektromobilności rodzi różne potrzeby, a także odpowiadające im innowacje. Jedną z nich jest wynalazek niemieckiej firmy Domum, która stworzyła system do parkowania elektrycznych hulajnóg i rowerów będący jednocześnie ładowarką. Urządzenie zasilane jest panelami słonecznymi. Toyota nie zwalnia tempa. Jeden z globalnych liderów sprzedaży samochodów przedstawił swoją wizję transportu miejskiego, związaną z wprowadzeniem innowacyjnej koncepcji e-Palette, będącej niczym innym jak w pełni autonomicznym pojazdem elektrycznym, który można dostosować w zależności od potrzeb. Reklama Aby zrealizować ten pomysł, Toyota podjęła zakrojoną na szeroką skalę współpracę z takimi globalnymi tuzami, jak: Amazon, Mazda, Uber i Pizza Hut. Branża motoryzacyjna wciąż ulega przeobrażeniom, zwłaszcza na terenie aglomeracji miejskich, które poszukują nowych i bardziej wydajnych sposobów zapewnienia mieszkańcom wygodnego transportu i usług. Koncepcja e-Palette ma wyjść tym oczekiwaniom naprzeciw, dlatego jest niczym innym jak autonomicznym elektrycznym autobusem, który można dostosować do aktualnych potrzeb. I tak firmy operujące w różnych sektorach gospodarczych będą mogły naprzemiennie wykorzystywać ich możliwości dzięki otwartemu układowi wnętrza, który można będzie szybko zmodyfikować. Aby zobrazować dokładniej wizję e-Palette, wystarczy wyobrazić sobie elektryczny pojazd, który w ciągu dnia operuje w środowisku miejskim jako autobus, a po zmroku zamienia się w mobilną restaurację lub samochód dostarczający przesyłki. Dzięki zastosowanej technologii pojazdy szybko zmieniałyby grafiki wyświetlane na zewnątrz w zależności od potrzeb i aktualnego wykorzystania. Toyota zakłada, że koncepcja e-Palette zostanie udostępniona w trzech opcjach, od czterech do siedmiu metrów długości. Wszystkie będą napędzane silnikami elektrycznymi Toyoty. Na ten moment wydaje się, że pomysł zrodzony w umysłach konstruktorów japońskich nie ma szans na realizację w praktyce, jednak pełną odpowiedź otrzymamy już za dwa lata podczas zbliżającej się wielkimi krokami olimpiady w Tokio, w czasie której idea e-Palette ma zostać sprawdzona. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.