Świat Elektryczne promy kolejnym towarem eksportowym Norwegów? 09 lutego 2018 Świat Elektryczne promy kolejnym towarem eksportowym Norwegów? 09 lutego 2018 Przeczytaj także Ochrona środowiska Trwa wielka podróż dookoła Bałtyku. Aktywiści właśnie przeszli polskie wybrzeże Ekspedycja Save The Baltic Sea to akcja, w ramach której aktywiści chcą obejść Bałtyk dookoła. Wędrówka zaczęła się 11 marca, a cała grupa właśnie zakończyła podróż wzdłuż polskiego wybrzeża. Ekspedycja spędziła dwadzieścia dni w naszym kraju, spotykając się z lokalnymi naukowcami, działaczami na rzecz środowiska i studentami, aby dowiedzieć się więcej o stanie i przyszłości polskich brzegów Bałtyku. OZE Produkujemy więcej energii z OZE, ale zarazem marnujemy na potęgę Polska to uśpiony olbrzym pod względem produkcji energii z OZE. Nasz potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany przez zły stan sieci energetycznych, co przekłada się na częste wyłączenia oraz rosnącą ilość odmów przyłączenia nowych źródeł energii. Eksperci od dawna wskazują, że bez rozwiązania tego problemu nie uwolnimy potencjału polskiej energetyki. Elektromobilność staje się codziennością, dlatego już nie tylko samochody osobowe i ciężarowe, skutery i motocykle, samoloty, ale także promy produkowane są z elektrycznymi odpowiednikami konwencjonalnych napędów. Jednym z pierwszych, jaki pojawił się na światowych akwenach, jest prom o nazwie „Ampere”, który został oddany do użytku w 2015 roku w Norwegii. To efekt współpracy firmy Norled AS oraz Stoczni Fjellstrand, Siemens AS i Corvus Energy. Reklama Dwa ostatnie z wymienionych przedsiębiorstw opracowały elektryczny układ przeniesienia napędu oraz akumulator zasilający prom. Pojemność akumulatora wynosi 1 MWh. Operatorzy promu, który regularnie odbywa rejsy w norweskich zatokach, poinformowali media, że użytkowanie elektrycznej jednostki w porównaniu do konwencjonalnych odpowiedników obniża szkodliwą emisję o 95% przy równoczesnym spadku kosztów o 80%. Sukces elektrycznego promu rozbudził apetyty w Norwegii, dlatego w ubiegłym roku została zwodowana kolejna jednostka tego typu o nazwie „Elektra”. Osiąga ona jeszcze bardziej imponujące wyniki w obniżaniu emisji zanieczyszczeń i oszczędnej eksploatacji. Wygląda na to, że norweskie stocznie niebawem otrzymają sporą ilość zamówień na elektryczny prom. Już dzisiaj szacuje się, że sygnalizowane zainteresowanie płynące ze strony międzynarodowych armatorów skutkować może powstaniem 50 promów, które będą obsługiwały pasażerów w różnych regionach świata. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.