Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Elektryczne Solarisy w Norymberdze i Fürth

Solaris Urbino 12

Elektryczne Solarisy w Norymberdze i Fürth

Solaris Bus & Coach zdobyła dwa kolejne kontrakty na rynku niemieckim na dostawę autobusów elektrycznych. Pierwsza umowa została zawarta z przewoźnikiem VAG Verkehrs-Aktiengesellschaft z Norymbergii. Niemal identyczny pojazd bateryjny zakupiła firma Infra Fürth Verkehr GmbH z pobliskiego miasta Fürth.

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

Niemiecki operator komunalny VAG Verkehrs-Aktiengesellschaft z Norymbergii oraz prywatny przewoźnik Infra Fürth Verkehr GmbH z Fürth stawiają na elektromobilność. Na początku kwietnia podpisali oni kontrakty na dostawę nowych Solarisów Urbino 12 electric. Autobusy pojawią się w każdym z miast jeszcze przed końcem 2017 roku. W obu przypadkach będą one pierwszymi w pełni elektrycznymi autobusami w tych miastach. Kontrakty mają na celu przetestowanie innowacyjnych rozwiązań podpoznańskiego producenta oraz przybliżenie mieszkańcom pojazdów napędzanych alternatywnymi źródłami energii, stosowanymi dziś na szeroką skalę w komunikacji miejskiej.

Oba całkowicie bezemisyjne autobusy Solaris Urbino 12 electric wyposażone zostaną w osie elektryczne ZF AVE 130 z zintegrowanymi silnikami elektrycznymi oraz napędy firmy Medcom. Zarówno napęd, jak i klimatyzacja oraz ogrzewanie wnętrza autobusu będą zasilane energią elektryczną z baterii o pojemności 240 kWh. W obu autobusach zastosowano ładowanie typu plug-in, co umożliwia nocne uzupełnianie baterii na terenie zajezdni. Dodatkowo na dachu obu pojazdów umieszczona zostanie ładowarka, która umożliwi ładowanie autobusów poza terenem zajezdni. Ponadto innowacyjne Solarisy przygotowane zostaną pod zastosowanie w przyszłości pantografu, co umożliwi szybkie doładowanie baterii na trasie przejazdu.

Nowoczesne i ekologiczne pojazdy wyposażone zostaną w szereg rozwiązań podnoszących jakość podróży i bezpieczeństwo pasażerów. Wydajna klimatyzacja zapewni wysoki komfort przejazdów pasażerom i kierowcy. Co więcej, wewnętrzne oświetlenie wykonane zostanie w technologii LED, w tym także czerwone oznaczenie wyjść, ostrzegające pasażerów podczas zamykania drzwi. Na pokładzie autobusów zamontowany zostanie także system monitoringu, składający się z ośmiu kamer, dzięki którym kierowcy będą mogli lepiej obserwować i kontrolować wejścia i wyjścia pasażerów. Z kolei urządzenia zamontowane z tyłu będą przydatne przy manewrowaniu pojazdem.

Elektryczne Solarisy dla sąsiadujących ze sobą niemieckich miast będą różniły się zewnętrznym malowaniem, oklejeniem, a także wyposażeniem wnętrza. W pojeździe dla Norymbergii będzie dostępnych 20 miejsc siedzących oraz dodatkowe trzy miejsca składane. Jego odpowiednik w Fürth pomieści na pokładzie 28 pasażerów na miejscach siedzących i 5 na fotelach składanych.

Solaris obecny jest w Norymberdze od 2005 roku. Po ulicach tego bawarskiego miasta jeździ już 28 autobusów z logo zielonego jamnika. Osiem przegubowych nowych Urbino 18 Solaris dostarczył tam w połowie kwietnia 2017. Z kolei w Fürth jeżdżą do tej pory dwa Solarisy Urbino 12.

Źródło: Solaris

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.