Fotowoltaika Elon Musk prezentuje fotowoltaiczne dachówki 30 października 2016 Fotowoltaika Elon Musk prezentuje fotowoltaiczne dachówki 30 października 2016 Przeczytaj także Energetyka Czy to detronizacja litu w branży baterii? Naukowcy opracowali baterię sodową zdolną do naładowania w kilka sekund Od lat producenci akumulatorów bez powodzeń poszukiwali techniki umożliwiającej ekspresowe naładowanie baterii. Dziś wydaje się to bliższe niż kiedykolwiek wcześniej. … Ekologia Ekologia coraz częściej decyduje w lokalnej polityce. Przykład z Bystrej Mieszkańcy Bystrej, sielankowego zakątka Beskidu Żywieckiego, nie zgodzili się na zabudowę terenów zielonych. Swój bunt wyrazili podczas niedawnych wyborów samorządowych. Wójt Gminy Wilkowice, Janusz Zemanek, był jedynym startującym kandydatem, a mimo tego – nie otrzymał wymaganej połowy głosów. Ponad 60% głosujących było przeciw. Powód? Pomysł zabudowy terenów zielonych w Bystrej. Szef Tesli – Elon Musk – zaprezentował szerokiej publiczności na ostatnim spotkaniu nowych produkt tej firmy – fotowoltaiczne dachówki. Prezentacja tego produktu związana jest z fuzją Tesli i SolarCity – firmy odpowiedzialnej za wiele inwestycji w sektorze PV. Reklama Instalacja pokazywanych przez Muska ma za zadanie wyeliminować konieczność instalacji klasycznych modułów PV na dachach. Oprócz tego elementu Musk prezentował też nową wersję Powerwalla – domowego systemu przechowywania energii elektrycznej produkcji Tesli. „To nasz zintegrowany pomysł na przyszłość. Elektryczny samochód, Powerwall i fotowoltaiczny dach. Kluczem jest tutaj połączenie szeregu cech – integracji systemu, jego estetyki i niskiej ceny” podsumował prezentację Musk. Opisywany produkt powinien trafić na rynek latem przyszłego roku. Chęć wspólnego wypuszczenia tego rodzaju produktu potwierdza chęć do fuzji Tesli i SolarCity – pozostanie osobno „spowalnia rzeczy i czyni wszystko droższym; to nic dobrego dla akcjonariuszy” podsumował Musk. Tesla ma zamiar podbić swoim nowym produktem rynek fotowoltaiczny. Jak podkreśla Musk czynnikiem który ma w tym pomóc jest wysoka estetyka produkowanych dachówek. Jak ocenia Peter Rive, współzałożyciel SolarCity, a prywatnie kuzyn Muska, rynek solarnych dachówek, może rozrosnąć się do wielkości 5% całego rynku pokryć dachowych w ciągu roku albo dwóch lat. fot. główne: Tesla, źródło: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.