Enea dołącza do klastra na rzecz rozwoju elektromobilności

Grupa Enea S.A. została kolejnym członkiem klastra „Polski Autobus Elektryczny – łańcuch dostaw dla elektromobilności”. Dzięki współpracy firm z sektora motoryzacji oraz energetyki przyspieszą prace badawczo-rozwojowe oraz wdrożeniowe w zakresie e-mobilności.

Klaster „Polski Autobus Elektryczny – łańcuch dostaw dla elektromobilności” został utworzony z inicjatywy firmy Solaris w listopadzie ubiegłego roku. Do współpracy przystąpiły takie firmy, jak: EC Grupa, Ekoenergetyka Polska, Impact Clean Power Technology, Medcom, Instytut Napędów i Maszyn Elektrycznych KOMEL, SKB Drive Tech oraz Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Politechnika Poznańska i Politechnika Warszawska. Liderem przedsięwzięcia jest firma Solaris. Teraz do tego grona dołączyła Grupa Enea, która jest wiceliderem polskiego rynku energetycznego.

Liczymy na to, że dzięki nowemu partnerowi nasze projekty badawczo-rozwojowe i prace wdrożeniowe przyspieszą. Dzięki współpracy z firmą wytwarzająca i dystrybuującą energię elektryczną zyskujemy nowe możliwości, m.in. w zakresie testowania autobusów elektrycznych, jak również możliwości ich ładowania – powiedział dr inż. Dariusz Michalak, Wiceprezes Zarządu Solaris Bus & Coach S.A.

Zaangażowanie w rozwój elektromobilności jest jednym z naszych głównych celów strategicznych, a innowacyjne rozwiązania z tym związane mają stanowić podstawę budowania potencjału i pozycji Grupy w średnio i długoterminowej perspektywie. Jako wicelider polskiego rynku produkcji energii elektrycznej widzimy w rozwoju elektromobilności wielką szansę. Dołączając do grona uczelni, jednostek naukowych i przedsiębiorstw, będziemy chcieli wykorzystać naszą wiedzę, doświadczenie i pomysły, które przyczynią się do wspólnego wypracowania innowacyjnych rozwiązań technicznych w tym obszarze – powiedział Mirosław Kowalik, prezes Enei.

Celem klastra jest współpraca na rzecz rozwoju e-mobilności w szczególności autobusów elektrycznych i komponentów służących do ich budowy, które będą oparte na rozwiązaniach technicznych wypracowanych w Polsce. Prace rozwojowe dotyczą w szczególności: opracowania dedykowanej konstrukcji autobusu miejskiego dla pojazdów elektrycznych, zarządzania energią w celu poprawy operacyjności pojazdów elektrycznych, poprawy parametrów technicznych napędów elektrycznych oraz magazynów energii, opracowania innowacyjnych metod ładowania baterii, wypracowania nowych standardów w obszarze kształcenia kadr inżynierskich w zakresie e-mobility.

Dzięki dołączeniu Enei, klaster będzie mógł także wypracować systemowe rozwiązania w zakresie powstawania infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych. Członkowie klastra nie wykluczają możliwości dołączenia do niego innych firm działających w obszarze e-mobilności. Firma Solaris do tej pory sprzedała już ponad 120 autobusów elektrycznych, które jeżdżą m.in. w: Austrii, Czechach, Hiszpanii, Niemczech, Norwegii, Szwecji i w Polsce.

Źródło: Solaris

Previous Article

Energia wiatrowa zasila budowę osiedla mieszkaniowego

Next Article

Solaris wchodzi na rynek holenderski

Dodaj komentarz