Firmy chcą same zarządzać zakupami prądu za pomocą pierwszej w Polsce platformy self-service

Już blisko 100 firm i instytucji kupuje samodzielnie energię elektryczną w najkorzystniejszym dla siebie terminie za pomocą Platformy Ofert Indeksowanych (POI). Ta innowacyjna na polskim rynku usługa Energi zyskuje coraz liczniejsze grono zwolenników, gdyż firmy same chcą decydować kiedy, w jakiej cenie i ile energii zakupić. Do końca 2018 roku spółka sprzeda obecnym użytkownikom POI łącznie 2,7 TWh energii.

Uruchomiona niedawno przez Energę Platforma Ofert Indeksowanych, umożliwiająca samodzielne składanie zamówienia zakupu energii elektrycznej w ramach ofert indeksowanych cenami Towarowej Giełdy Energii, została stworzona z myślą o dużych odbiorcach – klientach biznesowych i instytucjonalnych. Jest to pierwsza oferta typu self-service w polskiej branży energetycznej. Użytkownicy POI mają bezpośredni udział w kontraktacji energii na własne potrzeby. Platforma jest też źródłem informacji na temat aktualnych cen notowanych na TGE.

– Dzięki platformie klienci zyskują możliwość optymalizowania transakcji poprzez symulacje zakupu transzy energii i utworzenie własnych alertów cenowych. Niewątpliwą zaletą tego rozwiązania jest również zwiększenie efektywności całościowego zarządzania zakupami energii, co obniża koszty operacyjne funkcjonowania naszej firmy – mówi Błażej Krawczyszyn, wiceprezes Zarządu Energa Obrót.

Wśród klientów korzystających z nowej usługi znalazły się zarówno firmy strategiczne, duże przedsiębiorstwa, grupy zakupowe, jak i małe rodzinne biznesy. Grupy zakupowe mogą dokonywać transakcji zarówno przez osobę dedykowaną do zakupów dla wszystkich podmiotów jednocześnie, jak i oddzielnie przez każdy podmiot. Największymi odbiorcami energii korzystającymi z POI są m. in. Grupa LOTOS oraz Farm Frites . Dostęp do platformy mogą uzyskać jedynie klienci Energa Obrót, którzy zawarli umowę w ramach oferty indeksowanej.

– Platforma jest wyrazem naszych starań o stworzenie oferty jak najlepiej dopasowanej do wymagań klientów biznesowych. Jak pokazują wyniki sprzedaży, korzyści jakie daje platforma, zostały przez nich docenione. Nie muszą już każdorazowo kontaktować się z handlowcem, mogą samodzielnie dokonywać najkorzystniejszych dla siebie transakcji, co czyni z platformy rozwiązanie ułatwiające firmom zarządzanie zakupami energii – przekonuje prezes Krawczyszyn.

Źródło: ENERGA

Previous Article

Odzysk ciepła

Next Article

Parametry pompy ciepła

Dodaj komentarz