Wiadomości OZE Hawajskie linie lotnicze nie pomagają środowisku 29 sierpnia 2017 Wiadomości OZE Hawajskie linie lotnicze nie pomagają środowisku 29 sierpnia 2017 Przeczytaj także Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Ochrona środowiska Trwa wielka podróż dookoła Bałtyku. Aktywiści właśnie przeszli polskie wybrzeże Ekspedycja Save The Baltic Sea to akcja, w ramach której aktywiści chcą obejść Bałtyk dookoła. Wędrówka zaczęła się 11 marca, a cała grupa właśnie zakończyła podróż wzdłuż polskiego wybrzeża. Ekspedycja spędziła dwadzieścia dni w naszym kraju, spotykając się z lokalnymi naukowcami, działaczami na rzecz środowiska i studentami, aby dowiedzieć się więcej o stanie i przyszłości polskich brzegów Bałtyku. Hawaje dążą do korzystania jedynie z odnawialnych źródeł energii. Cel ten chcą osiągnąć do 2045 roku. Jego realizacją jest możliwa, lecz istnieją drobne przeszkody. Trudnym zadaniem jest przekonanie hawajskich linii lotniczych do proekologicznych rozwiązań, takich jak stosowanie biopaliw w samolotach. Reklama Atmosfair to niemiecka organizacja badawcza zajmująca się oceną linii lotniczych pod kątem implementacji proekologicznych rozwiązań. Hawajskie linie lotnicze zostały poddane obserwacji, w wyniku której nie zostawiono na nich suchej nitki. Jednym z postawionych zarzutów jest niewykorzystywanie biopaliw. Do powyższych oskarżeń odniósł się prezes hawajskich linii lotniczych Mark Dunkerley. Jego zdaniem pozostanie przy standardowych paliwach ma swoje wytłumaczenie, albowiem linie lotnicze nie chcą stosować biopaliw ze względów bezpieczeństwa. Loty hawajskimi liniami lotniczymi to zazwyczaj długie podróże przez ocean, dlatego między innymi linie opierają się przed wdrożeniem nowych, niesprawdzonych, zdaniem Dunkerleya, rozwiązań. Przed wykorzystywaniem biopaliw nie bronią się jednak singapurskie linie lotnicze. 1 maja 2017 roku odbył się pierwszy lot z San Francisco do Singapuru przy wykorzystaniu biopaliw przez samolot Airbus A350-900. Odległość między tymi dwiema lokalizacjami to nieco ponad dwukrotność dystansu dzielącego zachodnie wybrzeżem USA i Hawaje. Mimo to nikt nie bał się testować nowych, bardziej ekologicznych rozwiązań. Ciekawostką jest również to, że Airbus, dostarczając nowe samoloty do swoich kontrahentów, wykorzystuje biopaliwa. Skoro sam producent nie widzi przeszkód w stosowaniu ekologicznych rozwiązań, hawajskie linie lotnicze także nie powinny mieć przed tym żadnych oporów. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.