Elektromobilność Inowrocław z ekologiczną flotą autobusów 06 lutego 2018 Elektromobilność Inowrocław z ekologiczną flotą autobusów 06 lutego 2018 Przeczytaj także Polska To pierwszy taki ciągnik w Polsce. Obrobi pole… bez kierowcy Na polach uprawnych w okolicach Głubczyc (woj. opolskie) zobaczyć można nietypowy pojazd, wyciągnięty żywcem z filmów science-fiction. Urządzenie to ciągnik na gąsienicach, który jednak… nie posiada kabiny dla kierowcy. Wyprodukowany przez holenderską firmę AgXeed pojazd całkowicie samodzielnie porusza się po polu. Elektromobilność Już ponad 62 tysiące elektryków w Polsce. Jakie wyzwania stoją przed branżą elektromobilności? Według danych z końca marca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 62 629 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). W ubiegłym miesiącu ich liczba zwiększyła się o 5916 szt. (o 8% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Rozwój komunikacji miejskiej jest istotny z punktu widzenia miast. Nowoczesna flota i szeroka linia połączeń skłaniają mieszkańców do pozostawienia swoich samochodów w garażach. Jest to korzystne, ponieważ minimalizuje ryzyko powstawania smogu oraz zakorkowania najważniejszych ulic miasta. Zauważa to Inowrocław i inwestuje w nowe autobusy. „Wszystko wskazuje na to, że będziemy pierwszym średniej wielkości miastem w Europie, w którym 100 procent autobusów miejskich będzie pojazdami z napędem w pełni ekologicznym, cichymi, bezpiecznymi dla środowiska i komfortowymi dla mieszkańców, w tym niepełnosprawnych”, mówi dla portalu pomorska.pl Ryszard Brejza, prezydent Inowrocławia. Reklama Już w 2015 roku miasto dokonało zakupu dwunastu autobusów. Dwa z nich były pełnymi elektrykami, zaś cała reszta to autobusy hybrydowe. Przed końcem roku do Inowrocławia trafi kolejne szesnaście egzemplarzy ekologicznych pojazdów. Osiem z nich również będzie hybrydami z silnikiem spalinowym jako wspomagającym. Reszta będzie napędzana za pomocą silników elektrycznych. Zwycięzca przetargu zostanie zobowiązany do dostarczenia potrzebnych pantografów do ładowania akumulatorów. Na ten moment do przetargu zgłosiło się Volvo Bus Corporation oraz Ursus Bus S.A., a sam zakup będzie współfinansowany z funduszy europejskich w wysokości 85% całej kwoty. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.