Wiadomości OZE Jak jeździ się przegubowym autobusem elektrycznym? 15 marca 2018 Wiadomości OZE Jak jeździ się przegubowym autobusem elektrycznym? 15 marca 2018 Przeczytaj także Polska Columbus realizuje Term Sheet z grupą DTEK. W ramach umowy w Chrzanowie powstanie wielkoskalowy magazyn energii Columbus wraz z Grupą DTEK startuje z realizacją projektu BESS (Battery Energy Storage System) w Polsce. Spółka DRI, należąca do Grupy DTEK, rozpoczęła proces nabycia od Columbus największego magazynu energii, który Spółka przygotuje do warunków RTB (Ready to Build). Wielkoskalowy obiekt ma powstać w Chrzanowie (woj. małopolskie). Dotacje OZE Kraków: ostatnie 2 dni na złożenie wniosku o dofinansowanie w ramach programu “Stop smog” Pozostały ostatnie dwa dni na złożenie wniosku o udzielenie dotacji na wymianę starych urządzeń grzewczych i termomodernizację budynku. Sprawdź, gdzie złożyć wniosek i czy możesz ubiegać się o dotację. Warszawskim sposobem na walkę ze smogiem jest m.in. wymiana taboru komunikacji miejskiej na ekologiczny. Do 2020 roku na ulicach ma się pojawić około 160 autobusów elektrycznych, które będą ładowane za pomocą łącza plug-in oraz pantografu i napowietrznej ładowarki. Przetarg na dostarczenie pojazdów wygrało konsorcjum Ursus SA, AMZ Kutno oraz Ursus Bus. Warszawską flotę Miejskich Zakładów Autobusowych (MZA) uzupełniać będzie elektryczny Solaris Urbino 18, który jest jednym z najnowocześniejszych przegubowych autobusów elektrycznych na rynku. Pojazd wyposażony jest w dwa silniki elektryczne o mocy 161 koni mechanicznych, a na jednym ładowaniu potrafi przejechać nawet 200 kilometrów. Reklama Jak sprawdził się najbardziej nowoczesny autobus przegubowy w Polsce? O tym opowiada nam Aleksander Choromański, kierowca MZA Warszawa. Autobus można ładować na dwa sposoby: za pomocą łącza plug-in dostępnego w zajezdni oraz pantografów umieszczonych na pętlach. Dzięki temu mógłby bez przerwy obsługiwać pasażerów na wyznaczonej trasie. Jak mówi przedstawiciel MZA, Aleksander Choromański: „Autobus jest całkowicie elektryczny, czyli bez emisyjny, bardzo ekologiczny. Jest to doskonała recepta na smog, z jakim mamy w mieście do czynienia.” Pojazd wyposażony jest w energooszczędne oświetlenie LED-owe oraz technologię, która redukuje zużycie prądu. Dla nowego taboru elektrycznego przygotowana zostanie m.in. zajezdnia Reduta, w której zamontowanych zostanie 100 stanowisk ładowania, panele fotowoltaiczne oraz pompy ciepła, co powinno zmniejszyć koszty eksploatacji. Liderem w stosowaniu odnawialnych źródeł energii w Warszawie jest zajezdnia Woronicza, która pozyskuje prąd ze słońca za pomocą 280 paneli PV. Tym samym zapewnia sobie 20% bieżącego zapotrzebowania na prąd. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.