Wiadomości OZE Lamborghini Huracan otrzyma hybrydowego następcę 06 listopada 2017 Wiadomości OZE Lamborghini Huracan otrzyma hybrydowego następcę 06 listopada 2017 Przeczytaj także Ekologia Ekologia coraz częściej decyduje w lokalnej polityce. Przykład z Bystrej Mieszkańcy Bystrej, sielankowego zakątka Beskidu Żywieckiego, nie zgodzili się na zabudowę terenów zielonych. Swój bunt wyrazili podczas niedawnych wyborów samorządowych. Wójt Gminy Wilkowice, Janusz Zemanek, był jedynym startującym kandydatem, a mimo tego – nie otrzymał wymaganej połowy głosów. Ponad 60% głosujących było przeciw. Powód? Pomysł zabudowy terenów zielonych w Bystrej. Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Lamborghini Huracan, który zadebiutował w 2013 roku podczas Geneva Motor Show, wzbudził zachwyt widzów i dziennikarzy. Minęły zaledwie cztery lata od głośnej premiery sportowego bolidu, a z brytyjskiej prasy dowiadujemy się, że następca modelu Huracan zostanie wyposażony w napęd hybrydowy typu plug-in. Ponadto rozważane jest zastosowanie w nim akumulatorów trakcyjnych nowego rodzaju. Reklama Premierę hybrydowego następcy oraz jego sprzedaż zaplanowano na rok 2022. Dyrektor generalny Lamborghini Stefano Domenicali powiedział: „To napęd hybrydowy, a nie w pełni elektryczny jest odpowiednim rozwiązaniem dla modelu Huracan”. Lamborghini nie porzuca najbardziej popularnych silników konwencjonalnych, jednak zwiększa nakłady na opracowanie układów nowego typu. I temu właśnie ma służyć nawiązanie współpracy z Massachusetts Institute of Technology (MIT). Maurizio Reggiani, szef działu badań i rozwoju, powiedział: „Kluczową kwestią jest zwiększenie zasięgu supersportowych samochodów z napędem elektrycznym, zwłaszcza w warunkach torowych, gdzie zużycie energii jest proporcjonalnie największe”. Jak dowiadujemy się z prasy branżowej, marka Lamborghini rozważa wprowadzić do procesu produkcji akumulatory z elektrolitem w stałym stanie skupienia, które mogą również się znaleźć w samochodach z logo Porsche. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.