Świat Lwów stawia na elektromobilność 23 stycznia 2018 Świat Lwów stawia na elektromobilność 23 stycznia 2018 Przeczytaj także Ekologia Ekologia coraz częściej decyduje w lokalnej polityce. Przykład z Bystrej Mieszkańcy Bystrej, sielankowego zakątka Beskidu Żywieckiego, nie zgodzili się na zabudowę terenów zielonych. Swój bunt wyrazili podczas niedawnych wyborów samorządowych. Wójt Gminy Wilkowice, Janusz Zemanek, był jedynym startującym kandydatem, a mimo tego – nie otrzymał wymaganej połowy głosów. Ponad 60% głosujących było przeciw. Powód? Pomysł zabudowy terenów zielonych w Bystrej. Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Komitet wykonawczy Lwowskiej Rady Miejskiej zatwierdził koncepcję rozwoju transportu elektrycznego. Zgodnie z założeniami do 2025 roku co piąty rejestrowany w mieście pojazd będzie posiadał napęd elektryczny. Program Rozwoju Pojazdów Elektrycznych Miasta Lwów zostanie przekazany do rozpatrzenia Radzie Miasta. Według danych regionalnej delegatury ukraińskiego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych w kwietniu 2017 roku we Lwowie było zarejestrowanych jedynie dziewięćdziesiąt pojazdów elektrycznych i osiemdziesiąt samochodów z napędem hybrydowym. Publicznie dostępnych jest szesnaście punktów ładowania oraz dwadzieścia trzy komercyjne. We Lwowie znajduje się ponad około sto pięćdziesiąt tysięcy pojazdów, w tym jedenaście tysięcy ciężarówek i ponad sześćset autobusów. Rocznie te pojazdy zużywają ponad dwieście pięćdziesiąt tysięcy ton paliwa. Reklama Z przeprowadzonych badań wynika, że głównym źródłem zanieczyszczenia powietrza we Lwowie jest transport. Z tego powodu miasto chce postawić na rozwój transportu elektrycznego. Zgodnie z założeniami do 2025 roku ilość samochodów elektrycznych ma wzrosnąć o dwadzieścia procent. Natomiast udział elektrycznych pojazdów we flocie transportu publicznego ma osiągnąć poziom czterdziestu procent. Jednocześnie rozwinięta zostanie infrastruktura ładowania, tak aby odległość między punktami pozwoliła na pokonanie jej w piętnaście minut piechotą. Ponadto władze Lwowa chcą postawić na promocję transportu elektrycznego. Według danych AUTO-Consulting flota samochodów elektrycznych na Ukrainie przekroczyła cztery tysiące pojazdów. Przypuszcza się, że ceny samochodów elektrycznych przy takim stanie rozwoju elektromobilności na Ukrainie obniżą się o 17–20 procent. Na początku 2017 roku ukraiński resort infrastruktury poinformował, że rozważa własną produkcję pojazdów elektrycznych na Ukrainie. Potencjalnymi inwestorami są: Hyundai, Toyota, Suzuki, Nissan oraz Fiat. Więcej informacji w artykule: Sprzedaż samochodów na Ukrainie w 2017 roku wzrosła dwukrotnie. Źródło: Rada Miasta Lwowa, Elektrovesti.net Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.