Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

McDonald’s stawia na ekologiczne opakowania

McDonald’s stawia na ekologiczne opakowania

Powszechnie znana prawda głosi, że wielkie zmiany zaczynają się od drobnych kroków. Nie inaczej dzieje się w przypadku dbania o przyrodę i jej naturalne zasoby: korzystanie z energii odnawialnej oraz ponowne wykorzystywanie surowców wtórnych sprawia, że środowisko nie ponosi tak ogromnego uszczerbku powodowanego bieżącymi potrzebami gatunku ludzkiego.

Troskę o przyrodę deklaruje wiele krajów – w Wielkiej Brytanii hitem są meble pozyskiwane z odpadów i drogi budowane z tworzyw pochodzących z odzysku. W Kamerunie z plastikowych butelek produkuje się łodzie, a w Dubaju powstało osiedle zasilane wyłącznie zieloną energią. Ostatnio w Polsce objęto opłatą reklamówki foliowe, aby skłonić konsumentów do racjonalnych decyzji zakupowych. Wiele z tego typu działań przyczynia się do tworzenia gospodarki o obiegu zamkniętym.

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

Do dbania o środowisko naturalne coraz częściej dołączają się także wielkie koncerny. Dobrym tego przykładem jest sieć fast foodów McDonald’s, która podjęła bardzo ważną decyzję z punktu widzenia troski o środowisko. Amerykański potentat zadeklarował bowiem, że już niebawem całkowicie zrezygnuje z nieprzyjaznych środowisku opakowań. Zadanie będzie utrudnione, ponieważ nowe, ekologiczne opakowania będą musiały zostać wyprodukowane z materiałów pochodzących z recyklingu oraz w pełni podlegać ponownemu przetworzeniu.

Powyższe działanie jest odpowiedzią na apele wielu klientów sieci oraz bieżące trendy, ceniące sobie ekologiczne rozwiązania. Warto bowiem przypomnieć, że już ćwierć wieku temu McDonald’s zrezygnował z korzystania z opakowań z polistyrenu, a w 2014 roku znacząco zmniejszył ilość tektury służącej do wytwarzania swoich opakowań, przez co znacząco spadło zapotrzebowanie firmy na celulozę, a w konsekwencji wycinkę kolejnych drzew. Natomiast od 2017 r. amerykańska sieć oferująca szybkie jedzenie wykorzystuje opakowania, które w połowie pochodzą z tworzyw poddanych recyklingowi.

Cel firmy McDonald’s jest ambitny, zwłaszcza ze względu na jego spodziewaną nieodległą realizację. Wstępnie zakłada się bowiem, że powyższe proekologiczne zmiany zostaną wprowadzone jeszcze do 2025 roku.

Foto: Flickr

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.