Wiadomości OZE Mercedes przedstawia koncept elektrycznego kabrioletu 23 sierpnia 2017 Wiadomości OZE Mercedes przedstawia koncept elektrycznego kabrioletu 23 sierpnia 2017 Przeczytaj także Wiadomości OZE Produkujemy więcej energii z OZE, ale zarazem marnujemy na potęgę Polska to uśpiony olbrzym pod względem produkcji energii z OZE. Nasz potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany przez zły stan sieci energetycznych, co przekłada się na częste wyłączenia oraz rosnącą ilość odmów przyłączenia nowych źródeł energii. Eksperci od dawna wskazują, że bez rozwiązania tego problemu nie uwolnimy potencjału polskiej energetyki. Elektromobilność Miał być samochód, będą elektryczne hulajnogi? Co dalej z projektem Izera Zdaniem Borysa Budki, ministra aktywów państwowych, inwestycja w Jaworznie powinna być kontynuowana. W jakiej formie? O tym zadecyduje audyt wewnętrzny spółki odpowiedzialnej za projekt. Dużo również zależy od rozwiązania kwestii wypłaty środków z KPO – z jednej strony rząd Tuska zamierza inwestować w elektromobilność (niekoniecznie w Izerę), z drugiej jest do tego zmuszony przez zapisy w planie KPO. Podczas targów Car Week w Monterey (Kalifornia), Mercedes zaprezentował nowy koncept elektrycznego kabrioletu należącego do linii projektowej “Vision”. Reklama Samochód otrzymał wydajny napęd elektryczny zbudowany z czterech synchronicznych silników z magnesami trwałymi, umożliwiającymi napędzanie każdego koła oddzielnie, oraz baterię umieszczoną w podłodze. Według producenta, układ napędowy Mercedes-Maybach Vision 6 Cabriolet ma moc 750 koni mechanicznych i pozwala rozpędzić się do 100 km/h w czasie mniej niż 4 sekund, uzyskując prędkość maksymalną na poziomie 250 km/h (ograniczenie elektroniczne). Płaska bateria umieszczona w podwoziu ma pozwolić na przejechanie ponad 500 km w cyklu NEDC lub 320 km EPA. Daimler chwali się także rewolucyjną opcją superszybkiego ładowania, które bazuje na standardzie CCS i pozwala ładować samochód z mocą 350 kW. Oprócz parametrów technicznych, samochód cechuje się unikalnym designem, nawiązującym do samochodów z lat 30 ubiegłego wieku. Jego ponadprzeciętna wielkość pozwoliła nie tylko zmieścić wydajny układ napędowy, ale zostawiła także miejsce na np. dedykowane miejsce zaprojektowane dla walizek, czy… zastawę stołową. Nie wiadomo, czy samochód trafi do produkcji oraz kiedy miałoby to nastąpić. Tak wyglądają prototypy: A tak zaprezentowane w Kalifornii auto: Źródło i zdjęcia: Electrek Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.