W Niemczech liczba stacji ładowania pojazdów elektrycznych zwiększyła się o 27%

Liczba stacji ładowania pojazdów elektrycznych przekroczyła u naszego zachodniego sąsiada liczbę 7400 sztuk – to dużo więcej niż planuje się wybudować w Polsce w ramach programu rozwoju elektromobilności do roku 2020.

Niemiecka organizacja branżowa Bundesverband der Energie und Wasserwirtschaft (BDEW) poinformowała, że liczba stacji ładowania samochodów elektrycznych wzrosła w roku 2016 o 27%. Ponad 290 stacji spośród wszystkich dostępnych publicznie instalacji to układy szybkiego ładowania, które pozwalają zapełnić akumulatory pojazdu w czasie poniżej godziny.

W liczbie stacji ładowania przoduje Nadrenia Północna-Westfialia oraz Badenia-Wirtembergia i Bawaria.

W zeszłym roku liczba pojazdów elektrycznych w Niemczech wzrosła o około 29% osiągając na koniec 2016 liczbę ponad 77 tysięcy. To szybki wzrost, ponieważ pięć lat wcześniej, w roku 2011 było ich zaledwie 4 tysiące.

Liczba stacji ładowania pojazdów elektrycznych w Niemczech będzie rosnąć jeszcze dynamiczniej. W lutym bieżącego roku Komisja Europejska zaakceptowała niemiecki program dopłat do budowy tego rodzaju systemów. Celem jest zbudowanie ponad 15 tysięcy nowych punktów ładowania w ciągu najbliższych czterech lat. Budżet projektu dofinansowań to około 300 milionów euro.

Stacje ładowania pojazdów elektrycznych budowane są m.in. przez koncerny motoryzacyjne. Firmy produkujące pojazdy elektryczne, takie jak BMW, Volkswagen, Ford i Daimler planują wybudować w Europie około 400 stacji szybkiego ładowania swoich pojazdów. W ten sposób chcą rzucić wyzwanie Tesli, która już od kilku lat buduje tego typu systemy na Starym Kontynencie.

Systemy ładowania samochodów elektrycznych budują także operatorzy energetyczni. Na rynku niemieckim są to głównie Innogy i E.ON. Druga z wymienionych firm planuje wybudowanie kilkuset stacji ładowania przy głównych europejskich autostradach. Systemy te pracować mają w standardzie 150 kW umożliwiając dosyć szybkie ładowanie pojazdów, ale przewiduje się zwiększenie możliwości tych urządzeń aż do 350 kW.

Także rynek aut elektrycznych w Niemczech jest obecnie dofinansowywany przez rząd federalny. Wdrożył on program dopłat do aut elektrycznych – każda osoba kupująca nowy pojazd może dostać do 4000 euro dofinansowania. Dopłaty obejmują także pojazdy hybrydowe, jednakże w ich przypadku kwota dofinansowania ograniczona jest na wysokości 3000 euro. Program dopłat realizowany jest od połowy roku 2016. Do końca 2016 roku w ramach projektu wnioskowano o około 9 tysięcy dopłat z czego ponad 5 tysięcy dotyczyło pojazdów elektrycznych, reszta hybrydowych. Program realizowany będzie do końca 2019 roku lub wyczerpania środków, których założono 1,2 miliarda euro.

Previous Article

Rząd Trumpa poszuka w OZE zagrożenia stabilności sieci energetycznej

Next Article

Czy energetyka gazowa powstrzymuje rozwój pomp ciepła w Wielkiej Brytanii?

Dodaj komentarz