Elektromobilność Nowa superstacja ładowania pojazdów elektrycznych łamie stereotypy 02 października 2017 Elektromobilność Nowa superstacja ładowania pojazdów elektrycznych łamie stereotypy 02 października 2017 Przeczytaj także Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Elektromobilność Orlen zbuduje w Polsce 16 stacji ładowania wodorem. Dostał na to pieniądze z UE Realizowany przez ORLEN projekt Clean Cities – Hydrogen mobility in Poland otrzymał bezzwrotne dofinansowanie z UE w wysokości 62 mln euro. Unijne wsparcie dotyczy budowy 16 ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru, rozmieszczonych w różnych regionach Polski. Pieniądze zostaną też wydane na budowę instalacji produkcji zielonego odnawialnego wodoru, w oparciu o elektrolizę wody zasilanej odnawialnymi źródłami energii. Z tego względu, iż coraz więcej osób zastanawia się nad zakupem pojazdów elektrycznych, zwłaszcza że wiele krajów rozważa zakazanie sprzedaży samochodów z napędem konwencjonalnym, na świecie potrzebnych będzie więcej stacji z gniazdami ładującymi. Reklama W odpowiedzi na zmieniające się realia niemiecka firma Sortimo ujawniła plany budowy największej na świecie stacji ładowania pojazdów elektrycznych, na której znajdzie się sto czterdzieści cztery stanowiska. Ma ona zostać zlokalizowana w pobliżu niemieckiej autostrady A8. Informacje, jakie przeciekły do mediów, wskazują, że stacja mogłaby dziennie obsłużyć cztery tysiące samochodów. Z przewidywanych stu czterdziestu czterech portów ładowania aż dwadzieścia cztery będą miały ładowność na poziomie 350 kW. Rozwiązania zaprojektowane dla planowanej inwestycji umożliwią redukcję emisji dwutlenku węgla o sześćdziesiąt tysięcy ton. Nie tylko przeznaczenie stacji oraz jej rozmiar wzbudzają słuszne uznanie. Wygląd i funkcjonalność pomieszczeń także wykracza poza typowy wizerunek stacji, jaki znamy z naszych ulic, ponieważ inwestycja będzie miała również przeznaczenie handlowo-usługowe. W jej wnętrzach znajdziemy biura, sklepy i restauracje. Wizualizacje projektu wskazują, że dach stacji może zostać pokryty darnią trawy, co nie byłoby niczym dziwnym, tym bardziej że z komunikatów, które do nas dotarły, wynika, iż stacja „jest bardzo bliska naturze”. W ten sposób w trakcie korzystania z usług oferowanych na terenie stacji klienci mogliby odpocząć i zrelaksować się w otoczeniu pełnym zieleni. Jak można się spodziewać, energia odnawialna jest częścią projektu olbrzymiej stacji ładowania. Sortimo zapowiedział, że energia pozyskana z instalacji fotowoltaicznych może być przechowywana w magazynach i wykorzystywana w godzinach szczytu. Data oddania inwestycji do użytku została wyznaczona na 2018 rok. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.