Nowy elektryczny autobus Hyundaia przejeżdża 270 km na jednej godzinie ładowania

Nie tylko samochody osobowe przesiadają się na bardziej ekologiczne zasilanie elektryczne. Jak już wielokrotnie pisaliśmy, autobusy elektryczne są coraz bardziej popularne nawet na Polskich drogach. Teraz za produkcję tego rodzaju pojazdów zabierają się duże firmy.

Hyundai zaprezentował swój pierwszy  autobus elektryczny – Elec City – jaki ma wejść niebawem do produkcji masowej. Osiąga on całkiem spory zasięg – aż 270 kilometrów, dzięki zastosowaniu bardzo pojemnej baterii akumulatorów o łącznej pojemności 256 kWh.

Duża pojemność ogniw nie sprawia jednakże, że autobus musi spędzić wiele czasu w zajezdni na ładowaniu. Jak podaje producent, dzięki specjalnej, opracowanej dla tego modelu ładowarce, możliwe jest naładowanie ogniw pojazdu już w czasie około godziny.

Autobus zaprezentowany został na targach Truck & Bus Mega Fair. Jak poinformował Hyundai pierwsze zamówienia na te ekologiczne pojazdy przyjmowane będą w przyszłym roku.

Zgodnie z informacjami agencji prasowej Yonhap, firma w ten sposób chce wzmocnić swój obraz nowoczesnej i przyjaznej środowisku spółki, a jednocześnie pomóc w popularyzacji tych ekologicznych środków transportu zbiorowego.

Tak Yeong-duck, jedna z osób kierujących działem badawczo-rozwojowym działu pojazdów komercyjnych przyznał, że Elec-City ma swoje wady. Mimo to perspektywy są bardzo dobre – firma chce unowocześniać projekt wraz z postępem w zakresie czystych technologii w motoryzacji – Nadal jest wiele rzeczy do poprawy w kontekście na przykład infrastruktury do ładowania samochodów w pełni elektrycznych. Mimo tego postanowiliśmy wypuścić Elec-City na rynek w przyszłym roku, jako że wiele rządów planuje zwiększać ilość stacji ładowania na drogach.

Ten elegancki autobus ma kosztować ponad 200 milionów wonów (około 180 tysięcy dolarów), jednakże cena nie musi być tutaj problemem, z uwagi na fakt, że w wielu miejscach zakup takich pojazdów będzie dofinansowany przez państwo. Jak informuje firma, w Korei Południowej, gdzie produkowane będą te autobusy, dopłata sięgnąć może 100 milionów wonów.

Hyundai nie potwierdził, czy planuje sprzedaż tych autobusów elektrycznych np. w Stanach Zjednoczonych. Nie jest to niemożliwe, ale w USA może on spotkać się ze sporą konkurencją. Na rynku tym jest już obecny chiński BYD, który w zeszłym roku dostarczał samochody elektryczne w Kalifornii, albo kanadyjski GreenPower. Dodatkowo, firmy takie jest Tesla Elona Muska, mocno interesują się tym sektorem i być może niebawem zaczną projektować i produkować własne autobusy elektryczne.

Oprócz rozpoczęcia produkcji samochodów elektrycznych, Hyundai ma inne plany związane z ochroną środowiska. Jak poinformowali przedstawiciele spółki, chce ona poprawić wydajność swoich aut aż o 30% do roku 2020. Dodatkowo, firma przewiduje zwiększenie sprzedaży. W roku 2016 Hyundai sprzedał 102 tysiące aut w całym roku. Jak planują władze tej Koreańskiej firmy do roku 2020 sprzedaż wzrosnąć ma do 105 tysięcy.

Jak przewidują niektórzy analitycy rynku motoryzacyjnego, firma ta wykorzystując opracowane technologie samochodów elektrycznych może już w przyszłym roku wypuścić na rynek dalekozasięgowy, osobowy pojazd elektryczny. Samochód taki mógłby być sporą konkurencją dla np. Tesli, która niebawem chce wprowadzić na rynek nowy model.

Previous Article

USA największym przegranym na świecie, po decyzji Trumpa o wycofaniu z porozumień Paryskich

Next Article

Fotowoltaika: Fronius Ohmpilot optymalizuje zużycie energii na własne potrzeby

1 komentarz

Dodaj komentarz