Elektromobilność Nowy samochód elektryczny rodem z Chin 27 maja 2017 Elektromobilność Nowy samochód elektryczny rodem z Chin 27 maja 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Otwarto największe centrum testów dla hyperloopa w Europie. Jaka jest przyszłość kontrowersyjnego pomysłu Elona Muska? Choć wokół projektu firmy Hyperloop gromadzi się coraz więcej ciemnych chmur, a widmo likwidacji zagląda w oczy inwestorom, to w ostatnim czasie pojawiły pozytywne wieści. Właśnie otwarto najdłuższy w Europie tunel do badań nad technologią hyperloop. Obiekt liczy 420 metrów i znajduje się niedaleko holenderskiego miasta Veendam. Informacja na nowo rozpala wyobraźnie badaczy i pracowników europejskiego oddziału firmy, którzy obiecują podróż z Amsterdamu do Barcelony w ciągu zaledwie 8 kwadransów. Elektromobilność Ładowarki do elektrycznych hulajnóg i rowerów zasilane… słońcem Stale rozwijający się sektor elektromobilności rodzi różne potrzeby, a także odpowiadające im innowacje. Jedną z nich jest wynalazek niemieckiej firmy Domum, która stworzyła system do parkowania elektrycznych hulajnóg i rowerów będący jednocześnie ładowarką. Urządzenie zasilane jest panelami słonecznymi. Po komercyjnym sukcesie Tesli, samochody w pełni zasilane prądem elektrycznym stały się jednym z wiodących trendów na rynku. Coraz częściej można usłyszeć opinie, że z czasem wyprą one konwencjonalne wehikuły oparte na silniku spalinowym, jako że są tańsze w użytkowaniu, cichsze i bezpieczniejsze w trakcie jazdy. Jednocześnie marki takie jak Tesla czy Faraday Future pokazują, że mogą bez problemów konkurować z tradycyjnymi wytwórcami w kwestii osiągów. Reklama Niedawno na pokazie samochodowym Auto Shanghai 2017 został zaprezentowany produkt kolejnej firmy, która zamierza uczestniczyć w życiu branży. Mowa o Qoros Automotive Company, która właśnie na tych targach pokazała światu swój najnowszy produkt, model K-EV. Firma ma duże doświadczenie w produkcji konwencjonalnych pojazdów, a jej produkty uważane są za jedne z bezpieczniejszych wehikułów wytwarzanych na chińskim rynku. Od 2013 roku możliwe jest kupienie jej produktów także w Europie. Zaprezentowany pojazd, podobnie jak oferta wiodących producentów branży, charakteryzuje się dużą mocą i wysoką jakością wykonania. Rozpędza się do 100 km/h w czasie poniżej 2,6 sekundy, dodatkowo ma wbudowany akumulator pozwala na przejazd ponad 500 km po jednokrotnym ładowaniu. Projekt jest reklamowany jako „samochód przyszłości”. Producent wskazuje na bardzo wysokie zautomatyzowanie, a sam design przypomina w dużej mierze estetykę Science-Fiction. Jednym z jego elementów ma być system „asymetrycznych drzwi”, który pozwoli na otwieranie ich w kilku płaszczyznach, zarówno konwencjonalnie jak i do góry, co pozwoli na parkowanie w szczególnie wąskich miejscach. Dodatkowo wnętrze celowo zaprojektowano tak, by oddzielić przednie i tylne siedzenia, przez co podróż ma być według producenta o wiele wygodniejsza dla pasażera, a jego wpływ na kierowcę wyraźnie mniejszy. Ponadto wnętrze zostało zaprojektowane przy pomocy pojedynczej sztuki włókna węglowego pozbawionego łączeń, które ma zapewnić zarówno wysoki komfort użytkowania jak i bezpieczeństwo, dodatkowo obniżając wagę całego wehikułu. O ile pierwsze początkowo producent dostarczał jedynie konwencjonalnych aut, wszystko wskazuje na to, że planuje on zmienić obszar działalności. W ich planach jest „elektryfikacja” wszystkich dostępnych w sprzedaży modeli. Qoros Automotive Company planuje umożliwić zakup swojego samochodu już w 2019 roku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.