Elektromobilność Opel Ampera-E elektrykiem na każdą kieszeń 17 maja 2017 Elektromobilność Opel Ampera-E elektrykiem na każdą kieszeń 17 maja 2017 Przeczytaj także Ekologia Ekologia coraz częściej decyduje w lokalnej polityce. Przykład z Bystrej Mieszkańcy Bystrej, sielankowego zakątka Beskidu Żywieckiego, nie zgodzili się na zabudowę terenów zielonych. Swój bunt wyrazili podczas niedawnych wyborów samorządowych. Wójt Gminy Wilkowice, Janusz Zemanek, był jedynym startującym kandydatem, a mimo tego – nie otrzymał wymaganej połowy głosów. Ponad 60% głosujących było przeciw. Powód? Pomysł zabudowy terenów zielonych w Bystrej. Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Opel Ampera-E to europejski odpowiednik Chevroleta Volt, sprzedawanego na rynku amerykańskim. Z racji tego, że Chevrolet opuścił europejski rynek, Volt w Europie będzie nosić miano Opla. Reklama Jego specyfikacja prezentuje się całkiem interesująco. Sercem pojazdu jest silnik elektryczny o mocy 201 KM i 360Nm maksymalnego momentu obrotowego. Według testów, zastosowana bateria 60kWh jest w stanie zapewnić pokonanie nawet 520 km. Nie należy jednak popadać w euforię, bo testy laboratoryjne to nie rzeczywistość. Realny zasięg, jaki będzie można uzyskać bez większych wyrzeczeń na trasie, to nieco ponad 300 km. Jeżeli jednak będziemy oszczędzać pedał gazu i podróżować ekonomicznie, zasięg może się jeszcze wydłużyć. Maksymalna prędkość, która może być wygenerowana przez jednostkę napędzającą to maksymalnie 150 km/h. Warto dodać, że została ona programowo ograniczona w trosce o baterię. Czas przyśpieszenia do 100 km/h to 7,3 sekundy. Sprzedaż samochodu ruszyła już w Norwegii, której mieszkańcy szczególnie mocno pokochali ideę elektrycznych samochodów. Cena startowa to 299 900 koron norweskich, czyli niecałe 150 tysięcy złotych. Ampera-E w swoim założeniu ma być konkurencją dla nadchodzącej Tesli 3, która w przedsprzedaży bije rekordy popularności. Samochód Opla będzie znacznie łatwiej dostępny i być może spowoduje, że jego sprzedaż również mile nas zaskoczy. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.