Elektromobilność Pierwsze wyścigi motocyklów elektrycznych MotoE już w 2019 roku 15 lutego 2018 Elektromobilność Pierwsze wyścigi motocyklów elektrycznych MotoE już w 2019 roku 15 lutego 2018 Przeczytaj także Depesze Nowe inwestycje w ultraszybkie stacje ładowania Fundusz Orlen VC zainwestował w Euroloop – producenta ultraszybkich stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Ładowarki polskiego startupu, z których korzystają już kierowcy w 7 krajach Europy, są jednymi z najszybszych na rynku. Zapewniają dostęp do prądu stałego o mocy do 720 kW. Energetyka Czy to detronizacja litu w branży baterii? Naukowcy opracowali baterię sodową zdolną do naładowania w kilka sekund Od lat producenci akumulatorów bez powodzeń poszukiwali techniki umożliwiającej ekspresowe naładowanie baterii. Dziś wydaje się to bliższe niż kiedykolwiek wcześniej. … Promotor Motocyklowych Mistrzostw Świata, Dorna Sports poinformował, że w 2019 roku odbędzie się pierwszy Puchar Świata MotoE, który jest zapowiedzią cyklu mistrzostw świata dla jednośladowych elektryków. W mistrzostwach wystartuje 11 drużyn. Siedem prywatnych zespołów, niezależnych od Moto GP, czyli: Tech 3, LCR, Marc VDS, Pramac, Gresini, Angel Nieto, Avintia wystawią do zawodów po dwa motocykle, pozostałe cztery drużyny z klasy Moto2 oraz Moto3 będą mogły wystawić po jednym. Reklama FIM Enel #MotoE World Cup: a new class of competition ⚡️ The brand new championship was officially launched in Rome this week, with the series making its debut in 2019! pic.twitter.com/SZnEWO23bx — MotoGP™??? (@MotoGP) February 10, 2018 Głównym sponsorem mistrzostw będzie spółka Enel, która będzie posiadała status sponsora tytularnego. Firma zapewni infrastrukturę ładującą dla motocykli, co umożliwi naładowanie pojazdu w około 30 minut. Mistrzostwa oficjalnie zostaną nazwane FIM Enel MotoE WorldCup. Ponadto Enel będzie odpowiadał za dział usług energetycznych Enel X. Grupa udostępni rozwiązania smart grid, inteligentne i szybkie pobieranie opłat, zaopatrzenie w energię odnawialną (na stronie Dorna Sports wspomina się o energii słonecznej) oraz jej magazynowanie, obiekty i personel w miejscu mistrzostw. Zawodnicy będą konkurować na wyścigowej wersji Energica Ego. Pojazd jest wyposażony w silnik o mocy 107 kW (145 KM), a 100 km/h osiąga w zaledwie 3 sekundy. Akumulator zapewnia zasięg do 200 km. Kalendarz wyścigów nie został jeszcze oficjalnie zatwierdzony. Oczekuje się, że w pierwszym sezonie w 2019 roku będzie to 5 rund po 8 okrążeń każda. Zawody prawdopodobnie odbędą się w Hiszpanii. Źródło: MotoGP, Green Evolution Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.