Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

W polskich miastach pojawi się sieć skuterów elektrycznych Jeden Ślad

W polskich miastach pojawi się sieć skuterów elektrycznych Jeden Ślad

Rozwój elektromobilności doceniają przede wszystkim użytkownicy klasycznych środków lokomocji, którzy wreszcie mogą poruszać się po swym mieście w sposób szybszy, wygodniejszy, a przy tym ekologiczny.

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

W wielu polskich miastach pojawiły się już sieci oferującej samochody elektryczne przeznaczone do carsharingu; wśród nich znajduje się m.in. Vozilla oraz Panek CarSharing. Upowszechniają się także wypożyczalnie elektrycznych rowerów, które oferuje m.in. Veturilo i skutery elektryczne np. Blinkee.

Jako pierwsi z usług nowej sieci Jeden Ślad skorzystali mieszkańcy Warszawy. Docenili oni przede wszystkim rozwiązania przyjazne użytkownikom: m.in. aplikację pełniącą funkcję kluczyka uruchamiającego pojazd oraz korzystną ofertę cenową. W przypadku klientów indywidualnych wypożyczenie pojazdu wynosi 69 groszy za minutę przy gratisowych dwóch pierwszych minutach jazdy. Opłacalny jest również abonament: skorzystanie z niego zmniejsza cenę do 35 groszy za minutę.

Powyższe udogodnienia sprawiły, że ofertą warszawskiego start-upu zainteresowały się nawet takie firmy, jak KFC, Uber czy PizzaHut, a podobną decyzję rozważa także Poczta Polska.

– Przeciętnie kurier robi po mieście 150 km dziennie. Miesięcznie paliwo dla skutera w tym wypadku kosztuje około 1 tys. zł. My oferujemy jednoślad w stałym abonamencie 500–650 zł, z pakietem baterii, obrandowaniem pojazdu w firmowych barwach, a nawet z indywidualnie projektowanymi kuframi transportowymi – zauważa Łukasz Banach, jeden z właścicieli start-upu, w wywiadzie udzielonym portalowi rp.pl.

Zaledwie w maju ubiegłego roku na ulicach Warszawy pojawiły się pierwsze ekologiczne skutery sieci Jeden Ślad, a firma planuje już ekspansję na kolejne miasta; wśród nich znajdą się m.in. Katowice, Kraków i Trójmiasto.

Właściciele start-upu szacują, że do końca 2018 roku utworzona przez nich sieć będzie liczyła już 1000 egzemplarzy ekologicznych pojazdów.

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.