Wiadomości OZE W polskich miastach pojawi się sieć skuterów elektrycznych Jeden Ślad 05 stycznia 2018 Wiadomości OZE W polskich miastach pojawi się sieć skuterów elektrycznych Jeden Ślad 05 stycznia 2018 Przeczytaj także Energetyka Czy to detronizacja litu w branży baterii? Naukowcy opracowali baterię sodową zdolną do naładowania w kilka sekund Od lat producenci akumulatorów bez powodzeń poszukiwali techniki umożliwiającej ekspresowe naładowanie baterii. Dziś wydaje się to bliższe niż kiedykolwiek wcześniej. … Ekologia Ekologia coraz częściej decyduje w lokalnej polityce. Przykład z Bystrej Mieszkańcy Bystrej, sielankowego zakątka Beskidu Żywieckiego, nie zgodzili się na zabudowę terenów zielonych. Swój bunt wyrazili podczas niedawnych wyborów samorządowych. Wójt Gminy Wilkowice, Janusz Zemanek, był jedynym startującym kandydatem, a mimo tego – nie otrzymał wymaganej połowy głosów. Ponad 60% głosujących było przeciw. Powód? Pomysł zabudowy terenów zielonych w Bystrej. Rozwój elektromobilności doceniają przede wszystkim użytkownicy klasycznych środków lokomocji, którzy wreszcie mogą poruszać się po swym mieście w sposób szybszy, wygodniejszy, a przy tym ekologiczny. Reklama W wielu polskich miastach pojawiły się już sieci oferującej samochody elektryczne przeznaczone do carsharingu; wśród nich znajduje się m.in. Vozilla oraz Panek CarSharing. Upowszechniają się także wypożyczalnie elektrycznych rowerów, które oferuje m.in. Veturilo i skutery elektryczne np. Blinkee. Jako pierwsi z usług nowej sieci Jeden Ślad skorzystali mieszkańcy Warszawy. Docenili oni przede wszystkim rozwiązania przyjazne użytkownikom: m.in. aplikację pełniącą funkcję kluczyka uruchamiającego pojazd oraz korzystną ofertę cenową. W przypadku klientów indywidualnych wypożyczenie pojazdu wynosi 69 groszy za minutę przy gratisowych dwóch pierwszych minutach jazdy. Opłacalny jest również abonament: skorzystanie z niego zmniejsza cenę do 35 groszy za minutę. Powyższe udogodnienia sprawiły, że ofertą warszawskiego start-upu zainteresowały się nawet takie firmy, jak KFC, Uber czy PizzaHut, a podobną decyzję rozważa także Poczta Polska. – Przeciętnie kurier robi po mieście 150 km dziennie. Miesięcznie paliwo dla skutera w tym wypadku kosztuje około 1 tys. zł. My oferujemy jednoślad w stałym abonamencie 500–650 zł, z pakietem baterii, obrandowaniem pojazdu w firmowych barwach, a nawet z indywidualnie projektowanymi kuframi transportowymi – zauważa Łukasz Banach, jeden z właścicieli start-upu, w wywiadzie udzielonym portalowi rp.pl. Zaledwie w maju ubiegłego roku na ulicach Warszawy pojawiły się pierwsze ekologiczne skutery sieci Jeden Ślad, a firma planuje już ekspansję na kolejne miasta; wśród nich znajdą się m.in. Katowice, Kraków i Trójmiasto. Właściciele start-upu szacują, że do końca 2018 roku utworzona przez nich sieć będzie liczyła już 1000 egzemplarzy ekologicznych pojazdów. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.