Elektromobilność Porsche zwiększa tempo 13 listopada 2017 Elektromobilność Porsche zwiększa tempo 13 listopada 2017 Przeczytaj także Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Elektromobilność Orlen zbuduje w Polsce 16 stacji ładowania wodorem. Dostał na to pieniądze z UE Realizowany przez ORLEN projekt Clean Cities – Hydrogen mobility in Poland otrzymał bezzwrotne dofinansowanie z UE w wysokości 62 mln euro. Unijne wsparcie dotyczy budowy 16 ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru, rozmieszczonych w różnych regionach Polski. Pieniądze zostaną też wydane na budowę instalacji produkcji zielonego odnawialnego wodoru, w oparciu o elektrolizę wody zasilanej odnawialnymi źródłami energii. W tym wypadku nie chodzi o szybkość najnowszych modeli Porsche, ale o coraz lepsze wyniki finansowe, bowiem zysk operacyjny niemieckiego przedsiębiorstwa, jego przychody, liczba dostaw oraz stan zatrudnienia ciągle się zwiększają. Pierwsze dziewięć miesięcy 2017 roku jest bardzo udanym okresem dla Porsche. Jego zysk operacyjny wzrósł o pięć procent, a przychody o cztery procent (do 17,1 miliarda euro). Dostarczono 185 898 samochodów, co daje wzrost o cztery procent. Obecny stan zatrudnienia to 29 284 osób. Reklama Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG, powiedział: „Konsekwentnie wykorzystujemy naszą wysoką rentowność do finansowania rozwoju elektromobilności i nowych technologii. Nowe wyścigowe warianty 911 oraz nowe odsłony modeli Panamera i Cayenne cieszą się znaczną popularnością. Spotykamy się również z pozytywnym odbiorem technologii hybrydowego napędu plug-in. Z tego względu zarówno w przypadku modelu Panamera, jak i Panamera Sport Turismo wprowadziliśmy najmocniejszy wariant właśnie z napędem hybrydowym. W 2019 roku pójdziemy o krok dalej i zaprezentujemy pierwszy w pełni elektryczny sportowy samochód Porsche – Mission E”. W sprawie przyszłości Porsche stanowisko zajął również Lutz Meschke, wiceprezes i członek zarządu odpowiedzialny za finanse oraz IT, który stwierdził, że „wysoki poziom inwestycji w elektromobilność i cyfryzację to wielkie wyzwanie dla producenta sportowych samochodów”. Najbliższe lata przyniosą zwiększone o trzy miliardy euro inwestycje w hybrydy plug-in oraz pojazdy całkowicie elektryczne, co automatycznie spowoduje wzrost zatrudnienia o kolejne 1200 osób. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.