Elektromobilność Poziom pośredniej emisji spalin pojazdów elektrycznych spadł o 60 procent 04 września 2017 Elektromobilność Poziom pośredniej emisji spalin pojazdów elektrycznych spadł o 60 procent 04 września 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Otwarto największe centrum testów dla hyperloopa w Europie. Jaka jest przyszłość kontrowersyjnego pomysłu Elona Muska? Choć wokół projektu firmy Hyperloop gromadzi się coraz więcej ciemnych chmur, a widmo likwidacji zagląda w oczy inwestorom, to w ostatnim czasie pojawiły pozytywne wieści. Właśnie otwarto najdłuższy w Europie tunel do badań nad technologią hyperloop. Obiekt liczy 420 metrów i znajduje się niedaleko holenderskiego miasta Veendam. Informacja na nowo rozpala wyobraźnie badaczy i pracowników europejskiego oddziału firmy, którzy obiecują podróż z Amsterdamu do Barcelony w ciągu zaledwie 8 kwadransów. Elektromobilność Ładowarki do elektrycznych hulajnóg i rowerów zasilane… słońcem Stale rozwijający się sektor elektromobilności rodzi różne potrzeby, a także odpowiadające im innowacje. Jedną z nich jest wynalazek niemieckiej firmy Domum, która stworzyła system do parkowania elektrycznych hulajnóg i rowerów będący jednocześnie ładowarką. Urządzenie zasilane jest panelami słonecznymi. Jednym z argumentów osób krytykujących elektromobilne rozwiązania jest to, iż energia zasilająca akumulatory pojazdów elektrycznych pochodzi z elektrowni emitujących duże ilości zanieczyszczeń, np. z elektrowni węglowych. To rzeczywiście prawda, jednak jak wskazują liczne analizy, poziom dekarbonizacji produkcji energii elektrycznej stale wzrasta, co bezpośrednio przekłada się na „ekologiczność” używania samochodów elektrycznych. Reklama Według raportu Electric Insights, który został opracowany przez naukowców z Imperial College w Londynie we współpracy z firmą Drax, ilość zanieczyszczeń wytwarzanych przez elektrociepłownie w Wielkiej Brytanii stopniowo spada do poziomu poniżej 100g/kWh. To potwierdza, że dekorbanizacja stale postępuje. Dla przykładu podczas słonecznego i wietrznego popołudnia z 11 czerwca 2017 roku w Zjednoczonym Królestwie intensywność zanieczyszczeń obniżyła się do 71g CO2/kWh i przez kilka godzin utrzymywała się poniżej 100 g CO2 /kWh. Dla porównania w latach 80. poziom emisji dwutlenku węgla wynosił 740 g CO2 /kWh, natomiast w 2000 roku – 500 g/kWh. W przypadku ładowania Tesli Model S ilość pośrednio emitowanych zanieczyszczeń spadła prawie o 60 procent w ciągu zaledwie pięciu lat. Szacuje się, że auta spalinowe emitują średnio od 150 do 180 g CO2/km, natomiast rowery z elektrycznym wspomaganiem – od 14 do 27 g CO2/km. Źródło: Electrek Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.