Elektromobilność Producenci elektryków zajmą się recyklingiem akumulatorów 16 marca 2018 Elektromobilność Producenci elektryków zajmą się recyklingiem akumulatorów 16 marca 2018 Przeczytaj także Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Elektromobilność Orlen zbuduje w Polsce 16 stacji ładowania wodorem. Dostał na to pieniądze z UE Realizowany przez ORLEN projekt Clean Cities – Hydrogen mobility in Poland otrzymał bezzwrotne dofinansowanie z UE w wysokości 62 mln euro. Unijne wsparcie dotyczy budowy 16 ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru, rozmieszczonych w różnych regionach Polski. Pieniądze zostaną też wydane na budowę instalacji produkcji zielonego odnawialnego wodoru, w oparciu o elektrolizę wody zasilanej odnawialnymi źródłami energii. Od niedawna Chiny nie są kojarzone tylko z ochroną pandy, ale również z nowatorskimi metodami poprawy jakości powietrza oraz całego środowiska. Ministerstwo przemysłu tamtego kraju wprowadziło nowe rozporządzenie. Według zapisów dokumentu, do jakiego dotarli reporterzy agencji Reuters, producenci samochodów elektrycznych na terenie Chin będą zobowiązani do zajmowania się recyklingiem zużytych akumulatorów. Chińskie ministerstwo przemysłu wprowadziło tymczasowe przepisy, które zobowiązują producentów pojazdów elektrycznych do odpowiedzialności za tworzenie urządzeń do zbierania i recyklingu zużytych baterii w celu rozwiązania problemu odpadów. Reklama Odpady związane ze stosowanie i produkcją akumulatorów litowo-jonowych mogą osiągnąć w roku 2018 rozmiar nawet 170 000 ton. Zgodnie z nowymi przepisami producenci samochodów muszą odbierać akumulatory EV oraz zmodyfikować sposób funkcjonowania punktów serwisowych, które będą zobowiązane przechowywać zużyte urządzenia do czasu przekazania ich do specjalistycznych firm, zajmujących się recyklingiem. Chiny rozpoczęły promocję pojazdów elektrycznych niespełna dziesięć lat temu i dążą do tego, aby być głównym ich producentem na świecie. W jaki sposób reguły forsowane przez ministerstwo przemysłu wpłyną na przemysł EV w Chinach? Odpowiedź poznamy zapewne w perspektywie kilku miesięcy. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.