Wiadomości OZE Przekop Mierzei Wiślanej wymusza kolejne inwestycje w okolicznych miejscowościach 08 listopada 2017 Wiadomości OZE Przekop Mierzei Wiślanej wymusza kolejne inwestycje w okolicznych miejscowościach 08 listopada 2017 Przeczytaj także Polska Columbus realizuje Term Sheet z grupą DTEK. W ramach umowy w Chrzanowie powstanie wielkoskalowy magazyn energii Columbus wraz z Grupą DTEK startuje z realizacją projektu BESS (Battery Energy Storage System) w Polsce. Spółka DRI, należąca do Grupy DTEK, rozpoczęła proces nabycia od Columbus największego magazynu energii, który Spółka przygotuje do warunków RTB (Ready to Build). Wielkoskalowy obiekt ma powstać w Chrzanowie (woj. małopolskie). Dotacje OZE Kraków: ostatnie 2 dni na złożenie wniosku o dofinansowanie w ramach programu “Stop smog” Pozostały ostatnie dwa dni na złożenie wniosku o udzielenie dotacji na wymianę starych urządzeń grzewczych i termomodernizację budynku. Sprawdź, gdzie złożyć wniosek i czy możesz ubiegać się o dotację. Prace nad przekopem Mierzei Wiślanej rozpoczną się w 2018 roku. Połączenie Zalewu Wiślanego z Morzem Bałtyckim przyniesie sporo korzyści dla wielu podmiotów gospodarczych; wśród nich znajdują się również małe miejscowości turystyczne. Powyższa inwestycja jest szansą na rozwój okolicznych gmin i z pewnością przyczyni się do wielu zmian w regionie. Reklama Pod koniec października br. podjęto ostateczną decyzję o lokalizacji kanału łączącego Morze Bałtyckie z Zalewem Wiślanym. Już wiadomo, że zostanie on wykonany w miejscowości Nowy Świat w gminie Sztutowo. Zdaniem wójta tej gminy, Jakuba Farinade, inwestycja ta powinna pociągnąć za sobą kolejne działania tego typu, umożliwiające stworzenie regionu przyjaznego turystom, których napływu po dokonaniu przekopu nie da się uniknąć. Turysta jak już dojedzie do kanału, to musi się gdzieś zatrzymać, przenocować, zjeść, wypocząć i zwiedzić. Nie można inwestycji zawężać tylko do infrastruktury hydrotechnicznej. Kanał musi się choćby w pierwszych latach wybronić także pod względem społecznym, bo inwestycje wokół kanału muszą przyciągnąć przyjezdnych – powiedział Jakub Farinade. Włodarz gminy zwrócił również uwagę na fakt, że Mierzeja nie posiada ani jednego ciągu komunikacyjnego, który by zapewniał swobodną jazdę w czasie dużego natężenia ruchu. Przepustowość dróg wojewódzkich 501 Mikoszewo-Krynica Morska i 502 Nowy Dwór-Stegna nie przystaje do potrzeb w sezonie. Dojazd do Mierzei, gdy jest znakomita pogoda, albo wyjazd z niej, gdy aura się załamie, trwa 3-4 godziny. Wedle założeń nowy kanał zostanie ukończony do 2022 roku. Być może do tego czasu rozpoczną się również inne komplementarne inwestycje, przyczyniające się do rozkwitu tego nadmorskiego regionu. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.