Elektromobilność Rząd przeznaczy miliard złotych na poczet pierwszego polskiego samochodu elektrycznego? 06 grudnia 2017 Elektromobilność Rząd przeznaczy miliard złotych na poczet pierwszego polskiego samochodu elektrycznego? 06 grudnia 2017 Przeczytaj także Ekologia Ekologia coraz częściej decyduje w lokalnej polityce. Przykład z Bystrej Mieszkańcy Bystrej, sielankowego zakątka Beskidu Żywieckiego, nie zgodzili się na zabudowę terenów zielonych. Swój bunt wyrazili podczas niedawnych wyborów samorządowych. Wójt Gminy Wilkowice, Janusz Zemanek, był jedynym startującym kandydatem, a mimo tego – nie otrzymał wymaganej połowy głosów. Ponad 60% głosujących było przeciw. Powód? Pomysł zabudowy terenów zielonych w Bystrej. Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Jednym z głównych celów partii rządzącej jest rozwój elektromobilności. Polscy politycy chcieliby, aby nawet milion samochodów elektrycznych jeździł po rodzimych drogach jeszcze do 2025 roku. Ambitne plany przekazane do wiadomości publicznej wymagają jednak podjęcia stosownych kroków zmierzających w stronę ich realizacji. Choć cel ten wydaje się odległy, to za sprawą odpowiednich działań nie jest niewykonalny. Między innymi dlatego Ministerstwo Energii chce, by miliard złotych z budżetu państwa został przekazany dla ElectroMobility Poland, spółki odpowiedzialnej za powstawanie pierwszego, w pełni polskiego samochodu elektrycznego, który miałby bezpośrednio przyczynić się do wzrostu elektromobilności w kraju nad Wisłą. Przekazanie tak dużej kwoty nie jest jeszcze pewne, bowiem wymaga to porozumienia pomiędzy różnymi resortami, aczkolwiek taki scenariusz istnieje i jest możliwy do realizacji. Na ten moment spółka EMP ma już wybrane cztery projekty karoserii, spośród których wyłoniony zostanie ten finalny, wykorzystany w późniejszej produkcji. Reklama Powyższe działania są jednak elementami pierwszego etapu, a powoli zbliża się termin realizacji kolejnego, znacznie bardziej istotnego. Najprawdopodobniej w grudniu br. ogłoszony zostanie konkurs, którego celem będzie budowa jeżdżących prototypów. – Chcieliśmy dać szansę polskim, zdolnym zespołom, które pracowały nad prototypami, aby mogły te prace sfinalizować. Liczymy, że po roku pracy te prototypy będą gotowe, by wyjechać na ulice. W ramach ElectroMobility Poland powołany zostanie zespół, który będzie oceniał jakość tych prototypów, i na koniec jeden zespół i jeden prototyp zostanie zaproszony do przedsięwzięcia produkcyjnego – skomentował Piotr Zaremba, prezes ElectroMobility Poland. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.