Elektromobilność Samochody elektryczne w masowej produkcji: Toyota i Volkswagen w natarciu 06 grudnia 2016 Elektromobilność Samochody elektryczne w masowej produkcji: Toyota i Volkswagen w natarciu 06 grudnia 2016 Przeczytaj także Elektromobilność Już ponad 62 tysiące elektryków w Polsce. Jakie wyzwania stoją przed branżą elektromobilności? Według danych z końca marca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 62 629 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). W ubiegłym miesiącu ich liczba zwiększyła się o 5916 szt. (o 8% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Depesze Nowe inwestycje w ultraszybkie stacje ładowania Fundusz Orlen VC zainwestował w Euroloop – producenta ultraszybkich stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Ładowarki polskiego startupu, z których korzystają już kierowcy w 7 krajach Europy, są jednymi z najszybszych na rynku. Zapewniają dostęp do prądu stałego o mocy do 720 kW. Z początkiem bieżącego miesiąca rozpoczęła działalność specjalna spółka powołana przez Toyotę wyłącznie do projektowania i wprowadzania do produkcji samochodów elektrycznych. Spółką tą pokieruje sam prezes firmy, Akio Toyoda. Ma to związek z planami rozpoczęcia masowej produkcji samochodów elektrycznych przez ten koncern już około roku 2020. Reklama Nie tylko Toyota ma zamiar masowo produkować samochody elektryczne. Podobne plany ma Volkswagen. Firma ta przyjęła pod koniec listopada nową strategię pod nazwą „Transform 2025+”. W ramach nowej strategii koncern chce rozpocząć masową produkcję aut elektrycznych, tak aby zostać światowym liderem elektromobilności z sprzedażą na poziomie miliona aut rocznie, jak mówił Herbert Diess, szef Volkswagena. Stać się tak ma już po roku 2020. Toyota ma o tyle bliżej do bycia liderem, że już od dawna produkuje samochody hybrydowe, wykorzystujące m.in. napęd elektryczny. Koncern wprowadził niedawno do sprzedaży także pierwszy zasilany wodorem samochód – Mirai to pierwsze auto z ogniwami paliwowymi, które trafiło do seryjnej produkcji. Flagowym pojazdem hybrydowym Toyoty jest Prius, wyposażony w bezpieczny akumulator litowo-jonowy, którego to technologię firma cały czas rozwija współpracując z japońskimi naukowcami. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.