Wiadomości OZE Solaris dostarczył 12 autobusów elektrycznych do Bergamo 05 lutego 2018 Wiadomości OZE Solaris dostarczył 12 autobusów elektrycznych do Bergamo 05 lutego 2018 Przeczytaj także Wiadomości OZE Produkujemy więcej energii z OZE, ale zarazem marnujemy na potęgę Polska to uśpiony olbrzym pod względem produkcji energii z OZE. Nasz potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany przez zły stan sieci energetycznych, co przekłada się na częste wyłączenia oraz rosnącą ilość odmów przyłączenia nowych źródeł energii. Eksperci od dawna wskazują, że bez rozwiązania tego problemu nie uwolnimy potencjału polskiej energetyki. Elektromobilność Miał być samochód, będą elektryczne hulajnogi? Co dalej z projektem Izera Zdaniem Borysa Budki, ministra aktywów państwowych, inwestycja w Jaworznie powinna być kontynuowana. W jakiej formie? O tym zadecyduje audyt wewnętrzny spółki odpowiedzialnej za projekt. Dużo również zależy od rozwiązania kwestii wypłaty środków z KPO – z jednej strony rząd Tuska zamierza inwestować w elektromobilność (niekoniecznie w Izerę), z drugiej jest do tego zmuszony przez zapisy w planie KPO. W sobotę, 3 lutego, firma Solaris przekazała 12 autobusów elektrycznych przewoźnikowi z Bergamo. To pierwsze tego typu pojazdy polskiego producenta we Włoszech. W marcu kolejnych 10 Urbino electric zasili flotę ATM w Mediolanie. Dla firmy Solaris, która do tej pory dostarczyła do Włoch blisko 850 pojazdów, zamówienia z Bergamo i Mediolanu to kolejny dowód na uznanie jakim cieszy się na tamtejszym rynku. W uroczystym przekazaniu pierwszych elektrycznych Solarisów we Włoszech udział wziął włoski minister środowiska Maurizio Martina oraz burmistrz Bergamo Giorgio Gori. Reklama – Bardzo mnie cieszy zaufanie włoskich klientów do naszej marki. Bergamo dołączyło do wielu miast Półwyspu Apenińskiego, w których jeżdżą Solarisy, stawiając jednocześnie na sprawdzony i doceniony przez branżę model Urbino 12 electric. Pojazd nagrodzony tytułem „Bus of the Year 2017” – mówi Zbigniew Palenica, Wiceprezes Zarządu firmy Solaris Bus & Coach. Urbino electric na rynek włoski są napędzane osiami ze zintegrowanymi silnikami trakcyjnymi o mocy 2 x 125 kW. Energia elektryczna magazynowana jest w zestawie baterii typu Solaris High Energy o łącznej pojemności 240 kWh. W obu pojazdach producent zastosował nowoczesny pulpit dotykowy własnej konstrukcji. Do uzupełniania energii wykorzystywana jest ładowarka z możliwością jednoczesnego ładowania dwóch autobusów z mocą 40 kW. O ile dwanaście Solarisów electric dla ATB Bergamo będzie pierwszymi autobusami z Bolechowa w tym mieście, o tyle w Mediolanie są już one bardzo dobrze znane. W 2014 i 2015 z Bolechowa do przewoźnika ATM Milano wyjechało 125 autobusów Urbino12. W 2017 roku Solaris dostarczył do Włoch łącznie 225 autobusów. Największy kontrakt w historii polskiego producenta również pochodzi z rynku włoskiego – 360 autobusów InterUrbino zamówiła rzymska firma Cotral. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.