Elektromobilność Solaris podpisuje Europejską Deklarację na rzecz „czystych” emisyjnie autobusów 18 lipca 2017 Elektromobilność Solaris podpisuje Europejską Deklarację na rzecz „czystych” emisyjnie autobusów 18 lipca 2017 Przeczytaj także Wiadomości OZE Produkujemy więcej energii z OZE, ale zarazem marnujemy na potęgę Polska to uśpiony olbrzym pod względem produkcji energii z OZE. Nasz potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany przez zły stan sieci energetycznych, co przekłada się na częste wyłączenia oraz rosnącą ilość odmów przyłączenia nowych źródeł energii. Eksperci od dawna wskazują, że bez rozwiązania tego problemu nie uwolnimy potencjału polskiej energetyki. Elektromobilność Miał być samochód, będą elektryczne hulajnogi? Co dalej z projektem Izera Zdaniem Borysa Budki, ministra aktywów państwowych, inwestycja w Jaworznie powinna być kontynuowana. W jakiej formie? O tym zadecyduje audyt wewnętrzny spółki odpowiedzialnej za projekt. Dużo również zależy od rozwiązania kwestii wypłaty środków z KPO – z jednej strony rząd Tuska zamierza inwestować w elektromobilność (niekoniecznie w Izerę), z drugiej jest do tego zmuszony przez zapisy w planie KPO. Przedstawiciele Zarządu Solaris Bus & Coach S.A. podpisali Europejską Deklarację na rzecz wdrożenia „czystych autobusów”. Dokument sygnowany między innymi przez Komisję Europejską i największych producentów w branży, jest wyrażeniem poparcia dla masowego wdrażania autobusów całkowicie bezemisyjnych i z napędami alternatywnymi. Reklama Europejska Deklaracja – jak podkreślają autorzy dokumentu – jest inicjatywą opartą na trzech filarach. Są nimi: zobowiązanie miast i producentów do wspólnej misji przyspieszenia procesu redukcji emisji spalin, stworzenie platformy wymiany informacji między władzami miast, przewoźnikami i organizacjami finansowymi, a także powołanie do życia grupy ekspertów, którzy służyć będą profesjonalnymi ekspertyzami z zakresu technologii, ekonomii i logistyki. W uzasadnieniu powstania wspomnianej Deklaracji Komisja Europejska podkreśla, iż transport bezemisyjny jest najbardziej skuteczną formą mobilności publicznej w regionach i miastach. Mobilność niskoemisyjna przynosi znaczne korzyści mieszkańcom, a jednocześnie zwiększa innowacyjność i konkurencyjność branży. W Europie proces ten już się rozpoczął, o czym świadczą ostatnie działania władz największych europejskich metropolii. Przykładowo Ateny, Paryż i Madryt planują wyeliminowanie konwencjonalnego napędu spalinowego z komunikacji publicznej do 2025 roku. Inne miasta i regiony także ogłosiły plany powstrzymania zakupu konwencjonalnie napędzanych autobusów. Wśród nich znajdziemy Kopenhagę (od 2014 r.), Londyn ( 2018 r.), Berlin (2020 r.) oraz Oslo (2020 r.). Warszawa natomiast zadeklarowała niedawno wprowadzenie kolejnych 130 pojazdów (30 autobusów elektrycznych już zakupiła) z napędem elektrycznym do roku 2020. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.