Elektromobilność Stacje PKN Orlen doładują samochody elektryczne 21 kwietnia 2017 Elektromobilność Stacje PKN Orlen doładują samochody elektryczne 21 kwietnia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Otwarto największe centrum testów dla hyperloopa w Europie. Jaka jest przyszłość kontrowersyjnego pomysłu Elona Muska? Choć wokół projektu firmy Hyperloop gromadzi się coraz więcej ciemnych chmur, a widmo likwidacji zagląda w oczy inwestorom, to w ostatnim czasie pojawiły pozytywne wieści. Właśnie otwarto najdłuższy w Europie tunel do badań nad technologią hyperloop. Obiekt liczy 420 metrów i znajduje się niedaleko holenderskiego miasta Veendam. Informacja na nowo rozpala wyobraźnie badaczy i pracowników europejskiego oddziału firmy, którzy obiecują podróż z Amsterdamu do Barcelony w ciągu zaledwie 8 kwadransów. Polska Columbus realizuje Term Sheet z grupą DTEK. W ramach umowy w Chrzanowie powstanie wielkoskalowy magazyn energii Columbus wraz z Grupą DTEK startuje z realizacją projektu BESS (Battery Energy Storage System) w Polsce. Spółka DRI, należąca do Grupy DTEK, rozpoczęła proces nabycia od Columbus największego magazynu energii, który Spółka przygotuje do warunków RTB (Ready to Build). Wielkoskalowy obiekt ma powstać w Chrzanowie (woj. małopolskie). PKN Orlen, polski gigant paliwowy posiadający ponad 1,5 tysiąca stacji paliw reaguje na zmieniające się trendy na globalnym rynku. Nie od dzisiaj wiadomo bowiem, że z upływem lat sprzedaż samochodów zasilanych paliwem konwencjonalnym będzie malała. Dlatego od dawna wszystkie największe koncerny z tej branży zaczynają dostosowywać ofertę pod kątem nowego klienta, czyli użytkowników samochodów elektrycznych. Reklama Również Orlen nie pozostaje w tyle za konkurencją. Poinformowano właśnie o zakończeniu procesu zbierania ofert na doposażenie istniejących stacji paliw w punkty szybkiego ładowania samochodów elektrycznych, co w przyszłości może być źródłem niemałych zysków. Koncern jest na etapie badań rynku, które umożliwią utworzenie szczegółowej lokalizacji dla pierwszych inwestycji tego typu. Brane pod uwagę są drogi z Warszawy w kierunku Poznania oraz dalej w stronę granicy z Niemcami. Rzeczpospolita, która jako pierwsza poinformowała o planach PKN Orlen dotarła również do jednej z koncepcji, w której znajduje się m.in. cena za ładowanie samochodu. Jeden z zapisów podaje stawkę 0,89 zł za 1kWh w szczycie i 0,69 zł za kWh poza szczytem. Stawka nocna jest zakładana na poziomie 0,49 zł za kWh. Plany PKN Orlen są spójne z planami rządu, które zakładają, że liczba punktów ładowania samochodów wzrośnie z obecnej liczby 300 do 6.5 tysiąca do roku 2020. Plany są bardzo ambitne, na tyle, że wielu analityków rynku powątpiewa w realność tych założeń. Na szczęście poza państwowym gigantem również inne firmy dokładają już swoją cegiełkę do planów rządowych. Tylko Innogy Polska posiada w naszym kraju 70 takich punktów. Inny z graczy na rynku, czyli Greenway Polska w swoich planach zakłada budowę 75 instalacji ładujących w pobliżu autostrad i tras krajowych, a PGE już w tym roku uruchomi sześć punktów w Łodzi. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.