Elektromobilność W Szczecinie pojawią się nowe stacje ładowania samochodów elektrycznych 22 listopada 2017 Elektromobilność W Szczecinie pojawią się nowe stacje ładowania samochodów elektrycznych 22 listopada 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Otwarto największe centrum testów dla hyperloopa w Europie. Jaka jest przyszłość kontrowersyjnego pomysłu Elona Muska? Choć wokół projektu firmy Hyperloop gromadzi się coraz więcej ciemnych chmur, a widmo likwidacji zagląda w oczy inwestorom, to w ostatnim czasie pojawiły pozytywne wieści. Właśnie otwarto najdłuższy w Europie tunel do badań nad technologią hyperloop. Obiekt liczy 420 metrów i znajduje się niedaleko holenderskiego miasta Veendam. Informacja na nowo rozpala wyobraźnie badaczy i pracowników europejskiego oddziału firmy, którzy obiecują podróż z Amsterdamu do Barcelony w ciągu zaledwie 8 kwadransów. Polska Columbus realizuje Term Sheet z grupą DTEK. W ramach umowy w Chrzanowie powstanie wielkoskalowy magazyn energii Columbus wraz z Grupą DTEK startuje z realizacją projektu BESS (Battery Energy Storage System) w Polsce. Spółka DRI, należąca do Grupy DTEK, rozpoczęła proces nabycia od Columbus największego magazynu energii, który Spółka przygotuje do warunków RTB (Ready to Build). Wielkoskalowy obiekt ma powstać w Chrzanowie (woj. małopolskie). Samochody elektryczne zyskują coraz większą popularność na całym świecie, w tym także w Polsce. Choć ich liczba w kraju nad Wisłą wciąż jest stosunkowo mała, to jednak sukcesywnie zwiększa się z roku na rok. Tego typu wzrost jest czynnikiem determinującym wiele inwestycji mających na celu ulepszenie infrastruktury ładującej dla samochodów elektrycznych. Zwiększona ilość tych urządzeń pozwala bowiem właścicielom „elektryków” na planowanie dłuższych tras, a być może zachęci także obywateli zachodnich państw do wizyty w Polsce we własnych czterech kółkach. Z podobnych założeń wychodzi najpewniej miasto Szczecin, świadome znaczenia inwestowania w powyższe rozwiązania. Do końca lutego 2018 roku w Szczecinie mają bowiem zostać wybudowane trzy miejskie punkty ładowania samochodów elektrycznych. W każdym z nich będą znajdować się dwie ładowarki dysponujące mocą 50 kW. Koszt ich budowy ma zmieścić się w 477 tysiącach złotych. Reklama To jednak nie wszystko, bowiem władze miasta chcą, by w Szczecinie znalazło się nie kilka, a kilkanaście takich punktów. Ich lokalizacja jest na razie ustalana wraz z realizatorem inwestycji – firmą ENEA. Projekt jest realizowany z wykorzystaniem 50% dofinansowania uzyskanego z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.