Elektromobilność Szef Fiata zmienił zdanie. Sergio Marchionne o nadchodzącej przyszłości 22 stycznia 2018 Elektromobilność Szef Fiata zmienił zdanie. Sergio Marchionne o nadchodzącej przyszłości 22 stycznia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Już ponad 62 tysiące elektryków w Polsce. Jakie wyzwania stoją przed branżą elektromobilności? Według danych z końca marca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 62 629 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). W ubiegłym miesiącu ich liczba zwiększyła się o 5916 szt. (o 8% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Depesze Nowe inwestycje w ultraszybkie stacje ładowania Fundusz Orlen VC zainwestował w Euroloop – producenta ultraszybkich stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Ładowarki polskiego startupu, z których korzystają już kierowcy w 7 krajach Europy, są jednymi z najszybszych na rynku. Zapewniają dostęp do prądu stałego o mocy do 720 kW. Coraz trudniej spotkać wśród specjalistów i autorytetów z branży motoryzacyjnej osobę, która sceptycznie podchodzi do gwałtownego rozwoju elektromobilności na świecie. W gronie negatywnie oceniających szansę rozwoju elektromobilności znajdował się do niedawna dyrektor generalny Fiata, Sergio Marchionne. Przypomnijmy więc, że Sergio Marchionne negował opłacalność produkcji samochodów elektrycznych i poddawał w wątpliwość tezę o ekologicznej przewadze pojazdów EV nad spalinowymi. Reklama Wydaje się jednak, że głoszone wcześniej przez prezesa FCA (Fiat Chrysler Automobiles) opinie zdezaktualizowały się, ponieważ z ostatniego wywiadu dla agencji Bloomberg wyłania się Marchionne, który o rozwoju motoryzacji ma obecnie zupełnie inne zdanie. W wywiadzie udzielonym w Detroit Marchionne przyznał, że samochody elektryczne są przyszłością globalnej motoryzacji, a ich wielkie upowszechnienie może nastąpić już w ciągu najbliższej dekady. Według przewidywań prezesa FCA w ciągu siedmiu najbliższych lat dojdzie do całkowitego odwrócenia biegunów w trendach sprzedażowych. Jego zdaniem już niebawem mniej niż połowa sprzedawanych na świecie samochodów będzie wyposażona w silnik spalinowy. ,,Myślę, że prawdopodobieństwo, iż spalinowe auta będą dominowały, jest bardzo małe. Automatyzacja zostanie szeroko rozpowszechniona”. W kwestii pojawiających się często w stosunku do FCA oskarżeń o bagatelizowanie trendów oraz zbyt małe zaangażowanie w rozwój najnowszych technologii Marchione odpowiedział: „Jeżeli ktoś był obecny na Consumer Electronics Show, to widział, że liczba wystawców spoza grona producentów samochodów, którzy dostarczają rozwiązania w zakresie elektryfikacji i sztucznej inteligencji dla przemysłu motoryzacyjnego, znacznie się zwiększyła. Rozmawiamy z każdym, uczymy się i wybieramy najlepszą dostępną technologię”. Zapytany, czy koncern FCA posiada środki na przetrwanie, odpowiedział: „Tak, zdecydowanie. Nasza firma nigdy nie była dla osób o słabych nerwach. Zmiany technologiczne, które niebawem nadejdą, sprawią jednak, że przetrwanie dla wielu w tej branży będzie zdecydowanie trudniejsze”. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.