Elektromobilność Terzo Millennio samochodem przyszłości? 13 listopada 2017 Elektromobilność Terzo Millennio samochodem przyszłości? 13 listopada 2017 Przeczytaj także Wiadomości OZE Czy to detronizacja litu w branży baterii? Naukowcy opracowali baterię sodową zdolną do naładowania w kilka sekund Od lat producenci akumulatorów bez powodzeń poszukiwali techniki umożliwiającej ekspresowe naładowanie baterii. Dziś wydaje się to bliższe niż kiedykolwiek wcześniej. … Ekologia Ekologia coraz częściej decyduje w lokalnej polityce. Przykład z Bystrej Mieszkańcy Bystrej, sielankowego zakątka Beskidu Żywieckiego, nie zgodzili się na zabudowę terenów zielonych. Swój bunt wyrazili podczas niedawnych wyborów samorządowych. Wójt Gminy Wilkowice, Janusz Zemanek, był jedynym startującym kandydatem, a mimo tego – nie otrzymał wymaganej połowy głosów. Ponad 60% głosujących było przeciw. Powód? Pomysł zabudowy terenów zielonych w Bystrej. Futurystyczne wizje samochodów prawie zawsze wiązane są z napędem elektrycznym. Największe koncerny motoryzacyjne nie mogą pominąć w swych planach i strategii rozwoju zmieniających się trendów na globalnym rynku. Dowodem na poparcie powyższej tezy jest wizja włoskiego Lamborghini, które zademonstrowało koncepcyjny model samochodu przyszłości o nazwie Terzo Millennio. Auto będzie w pełni elektryczne i według konstruktorów zapewni wysokie osiągi i odzyskiwanie energii. Reklama Konstrukcja pojazdu, a dokładniej samych baterii, nie będzie opierała się na sprawdzonych i najczęściej używanych akumulatorach litowo-jonowych. Powód takiej decyzji jest bardzo prosty. Baterie klasyczne nie są w stanie zapewnić wystarczającego zasilania w tym samochodzie. Dlatego też włoska stajnia jest zmuszona do opracowania odpowiednich superkondensatorów. Nie tylko system zasilania zostanie przygotowany od początku. Konieczne będzie również ulepszenie nanotechnologii, w celu obniżenia masy pojazdu, oraz systemu magazynowania energii w nadwoziu. Materiał, z którego zostanie wykonana konstrukcja, opierać się będzie na włóknie węglowym, a silniki będą znajdowały się w każdym z kół, co pozwoli na większy komfort podczas projektowania nadwozia. Zachwyt fanów włoskiej marki wzbudziła koncepcja autowykrywania i usuwania uszkodzeń nadwozia. Niestety nie znamy szczegółów powyższego pomysłu, dlatego lepiej uzbroić się w cierpliwość w oczekiwaniu na debiut Terzo Millennio. Może się bowiem okazać, że futurystyczna wizja, opracowywana przy współpracy z Massachusetts Institute of Technology, wcale nie trafi do produkcji seryjnej. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.