Co warto wiedzieć o Tesla S 85D?

Kolejna edycja cyklu konferencji organizowana przez portal CleanTechnica pod patronatem Świat OZE odbyła się pod koniec czerwca w Berlinie i Wrocławiu. Cleantech Revolution Tour pozwolił nam zajrzeć do środka modelu Tesla S 85D.

Specjalnie dla ŚwiatOZE.pl o Tesli model S 85D opowiada Tomasz Gać z Tesla Shuttle.

Samochody elektryczne z roku na rok zyskują na popularności. Kiedy w 2009 roku Tesla zaprezentowała model S, wiele było osób, które nie wróżyły sukcesu. Idea elektrycznych samochodów wydawała się być zbyt odległa, rewolucja według wielu nadchodziła zbyt szybko tworząc wokół siebie wiele zagrożeń. Po 5 latach od wprowadzenia Tesli S na europejski rynek, śmiało można powiedzieć, że obawy były zbędne. Firma w radzi sobie świetnie, ciągle rozwija swoją gamę produktów, a model S jest bardzo popularny szczególnie na zachodzie.

W Polsce również przybywa właścicieli samochodów powstałych dzięki zaangażowaniu Elona Muska. Samochody Tesla są coraz częściej kupowane przez osoby prywatne, ale również firmy i przedsiębiorstwa, którym zależy na budowaniu nowoczesnego wizerunku firmy. Jedną z takich osób jest Pan Tomasz Gać, który postanowił założyć firmę o wdzięcznej nazwie Tesla Shuttle. Oferuje ona przejazdy pomiędzy miastami Europy wschodniej i centralnej z wykorzystaniem Modelu S. Dzięki uprzejmości Pana Tomasza mieliśmy możliwość zajrzenia do wnętrza Tesli S i dowiedzenia się o niej nieco więcej.

Prezentowany na filmie model to Tesla S 85D z napędem na obie osie, w wersji z autopilotem. Koszt takiego egzemplarza na rynku wtórnym waha się w okolicach 350 tysięcy złotych. Pomimo wysokiej ceny, model rekompensuje spory, jednorazowy wydatek w okresie eksploatacji. W samochodach elektrycznych nie zachodzi konieczność wymiany olejów czy tankowania benzyny. Samochód możemy ładować z „gniazdka” podobnie jak swoje urządzenia elektroniczne. O wiele szybciej zrobimy to jednak w dedykowanych stacjach ładowania „SuperCharger”, których ilość na terenie Polski wciąż się zwiększa. Planowane są budowy kolejnych w Rzeszowie, Strykowie oraz innych miejscowościach.

Previous Article

Coraz większa produkcja Vestas w fabryce w USA

Next Article

Sztuczny liść z grafenu

Dodaj komentarz