Polska Unia Europejska dofinansuje Polskie porty morskie 08 marca 2017 Polska Unia Europejska dofinansuje Polskie porty morskie 08 marca 2017 Przeczytaj także Wiadomości OZE Produkujemy więcej energii z OZE, ale zarazem marnujemy na potęgę Polska to uśpiony olbrzym pod względem produkcji energii z OZE. Nasz potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany przez zły stan sieci energetycznych, co przekłada się na częste wyłączenia oraz rosnącą ilość odmów przyłączenia nowych źródeł energii. Eksperci od dawna wskazują, że bez rozwiązania tego problemu nie uwolnimy potencjału polskiej energetyki. Elektromobilność Miał być samochód, będą elektryczne hulajnogi? Co dalej z projektem Izera Zdaniem Borysa Budki, ministra aktywów państwowych, inwestycja w Jaworznie powinna być kontynuowana. W jakiej formie? O tym zadecyduje audyt wewnętrzny spółki odpowiedzialnej za projekt. Dużo również zależy od rozwiązania kwestii wypłaty środków z KPO – z jednej strony rząd Tuska zamierza inwestować w elektromobilność (niekoniecznie w Izerę), z drugiej jest do tego zmuszony przez zapisy w planie KPO. Europejski Bank Inwestycyjny przyznał Polskim portom morskim w Szczecinie i Świnoujściu dofinansowanie w postaci preferencyjnej pożyczki w wysokości 38 milionów euro na rozwój. Reklama Inwestycje zrealizowane z otrzymanych środków mają pozwolić na poprawę dostępu do portów z morza i zwiększenie obrotu portów. Wszystko dzięki doskonałej ich lokalizacji, blisko granicy niemieckiej, gdzie budowane jest wiele morskich systemów wiatrowych. Niemiecki przemysł instalacji wiatrowych off-shore rozwija się w bardzo szybkim tempie. Porty w Świnoujściu i Szczecinie będą miały obsługiwać tego rodzaju inwestycje, ale nie tylko u naszego zachodniego sąsiada – jest to doskonałą okazja do rozwoju polskiego sektora energetyki off-shore. O dużych ambicjach polskich przedsiębiorców w tym zakresie donosiliśmy już jakiś czas temu. Port w Szczecinie ma służyć jako platforma załadunkowa dla instalacji konstruowanych m.in. w fabryce Bilfinger Mars Offshore, które zajmuje się wytwarzaniem stalowych fundamentów tych instalacji. Oprócz preferencyjnej pożyczki w wysokości 38 milionów euro, porty otrzymają łącznie środki w wysokości 280 milionów euro, które zainwestowane zostaną w ich własną infrastrukturę. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.