Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Volvo rezygnuje z rozwoju silników wysokoprężnych

Volvo rezygnuje z rozwoju silników wysokoprężnych

Volvo poinformowało, że chce pozbyć się wysokoprężnych jednostek ze swojej oferty, argumentując to wysokimi kosztami produkcji.

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

Unia Europejska zarządziła, że od 2021 roku wszystkie nowe samochody sprzedawane na terenie wspólnoty będą musiały mieścić się w limicie 95 gramów CO2 emitowanych na 1 kilometr jazdy. Obecna norma wynosi 130 gram na jeden kilometr.

Volvo zadecydowało, że nie będzie już pracować nad nowymi jednostkami diesla, a do 2023 roku wszystkie obecnie dostępne w ofercie diesle znikną. Hakan Samuelsson, Dyrektor Generalny szwedzkiego producenta samochodów argumentuje podjęte decyzje – wysokimi kosztami redukcji emisji spalin.

Dyrektor generalny marki zapowiedział, że dzięki wycofaniu się z rozwoju silników diesla, zaoszczędzone środki Volvo zainwestuje w rozwój samochodów elektrycznych oraz hybrydowych, których popularność z roku na rok rośnie. Pierwszy elektryczny model Volvo ma trafić na rynek w 2019 roku. Szczególnie w Skandynawii cieszą się one dużą popularnością, więc rodzimy produkt Szwedów może wywołać niemałe zamieszanie.

Według Hakana Samuelssona, nieunikniony jest wzrost cen samochodów z wysokoprężnymi silnikami, tak by w pewien sposób przymusić potencjalnych klientów do tego, by zwrócili swoją uwagę na hybrydy i samochody elektryczne. Obecnie ponad 50% wszystkich samochodów poruszających się pod drogach Europy to auta z silnikami wysokoprężnymi.

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.