Wiadomości OZE Warszawiacy korzystają z elektrycznych rowerów Veturilo 29 października 2017 Wiadomości OZE Warszawiacy korzystają z elektrycznych rowerów Veturilo 29 października 2017 Przeczytaj także Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Ochrona środowiska Trwa wielka podróż dookoła Bałtyku. Aktywiści właśnie przeszli polskie wybrzeże Ekspedycja Save The Baltic Sea to akcja, w ramach której aktywiści chcą obejść Bałtyk dookoła. Wędrówka zaczęła się 11 marca, a cała grupa właśnie zakończyła podróż wzdłuż polskiego wybrzeża. Ekspedycja spędziła dwadzieścia dni w naszym kraju, spotykając się z lokalnymi naukowcami, działaczami na rzecz środowiska i studentami, aby dowiedzieć się więcej o stanie i przyszłości polskich brzegów Bałtyku. Z rowerów elektrycznych mogą korzystać zarówno mieszkańcy Warszawy, jak i turyści. Wystarczy zalogować się na stronie internetowej www.verturilo.waw.pl i zapłacić wpisowe lub pobrać specjalną aplikację Veturilo lub CitiHandlowy Bikes. Pierwsze dwadzieścia minut jazdy jest bezpłatne. Po tym czasie opłata wynosi sześć złotych za pierwszą godzinę, a za każdą następną – czternaście złotych. Obecnie w Warszawie znajduje się aż 316 stacji elektrycznych pojazdów. Samych rowerów jest już 4660. Reklama Plusy i minusy korzystania z elektrycznych rowerów Veturilo Istotną zaletą elektrycznych rowerów jest lekkość, z jaką możemy poruszać się po mieście. Większa górka nie stanowi dla nikogo problemu (wystarczy lekko pedałować). Z całkowicie naładowaną bateria możemy pokonać aż siedemdziesiąt kilometrów. Niestety wadą elektrycznych rowerów są hamulce . Nie znajdziemy ich, tak jak w zwykłych pojazdach, przy pedałach, a przy kierownicy. Kolejny minus to fakt, że elektryczny napęd wyłącza się przy przekroczeniu prędkości 25 km/h. Niedogodne dla użytkownika może być również wypożyczanie i zwracanie rowerów tylko w stacjach do tego przeznaczonych. W ciągu najbliższych lat Warszawa rozbuduje swoje ścieżki rowerowe. Władze miasta wychodzą mieszkańcom naprzeciw, dając im wiele możliwości. Jedną z nich jest udostępnienie rowerów elektrycznych. Czy na pewno pojazdy te mają przyszłość w Warszawie? Czy staną się tak popularne jak rowery manualne? Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.