Wiadomości OZE Warszawskie strefy P+R będą bardziej przyjazne dla użytkowników 20 grudnia 2017 Wiadomości OZE Warszawskie strefy P+R będą bardziej przyjazne dla użytkowników 20 grudnia 2017 Przeczytaj także OZE Produkujemy więcej energii z OZE, ale zarazem marnujemy na potęgę Polska to uśpiony olbrzym pod względem produkcji energii z OZE. Nasz potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany przez zły stan sieci energetycznych, co przekłada się na częste wyłączenia oraz rosnącą ilość odmów przyłączenia nowych źródeł energii. Eksperci od dawna wskazują, że bez rozwiązania tego problemu nie uwolnimy potencjału polskiej energetyki. Elektromobilność Miał być samochód, będą elektryczne hulajnogi? Co dalej z projektem Izera Zdaniem Borysa Budki, ministra aktywów państwowych, inwestycja w Jaworznie powinna być kontynuowana. W jakiej formie? O tym zadecyduje audyt wewnętrzny spółki odpowiedzialnej za projekt. Dużo również zależy od rozwiązania kwestii wypłaty środków z KPO – z jednej strony rząd Tuska zamierza inwestować w elektromobilność (niekoniecznie w Izerę), z drugiej jest do tego zmuszony przez zapisy w planie KPO. W wielu miastach powstają strefy Park+Ride, które tłumaczy się jako „parkuj i jedź”. Mają one na celu ograniczyć liczbę pojazdów wjeżdżających do centrów miast i powodujących liczne korki oraz wzrost emisji zanieczyszczeń do atmosfery. Prócz tego zachęcają również do korzystania z komunikacji miejskiej, która w wielu polskich miastach jest bardzo dobrze rozwinięta. Niestety, wciąż większość mieszkańców nie daje się przekonać do użytkowania stref P+R, więc samorządy są zmuszone do podejmowania kolejnych motywujących inicjatyw. Warszawa jest jednym z przykładów miast, które wprowadzają zmiany. By zachęcić większą grupę mieszkańców do pozostawienia swoich samochodów w specjalnie utworzonych do tego strefach, podczas ostatniej sesji Rady Warszawy, radni swoimi głosami doprowadzili do uchwalenia kilku ułatwień. Przede wszystkim, zdecydowano się utworzyć kartę „Eko”, która upoważnia do zostawienia samochodu w obszarach P+R o dowolnej godzinie, nawet podczas przerwy technicznej, między 2:31 a 4:29. Jest jednak jeden haczyk – wspomniana karta będzie dotyczyć wyłącznie kierowców samochodów elektrycznych, które nie emitują spalin do atmosfery. Ich ilość jest jednak ograniczona, więc by je wyrobić należy się pospieszyć. Reklama Wprowadzono również pomysły, które dotkną wszystkich kierowców. Przede wszystkim opłata za korzystanie ze stref P+R będzie pobierana dopiero po 20 minutach od wjazdu na jej teren. Ma to na celu umożliwienie znalezienia odpowiedniego miejsca do parkowania bez dodatkowych kosztów. Co więcej, nie będą już pobierane należności za pozostawianie jednośladów – rowerów oraz motocykli. W Warszawie obecnie funkcjonuje 14 stref Park & Ride. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.