Wiadomości OZE Wodorowy trolejbus od firmy Solaris 03 października 2017 Wiadomości OZE Wodorowy trolejbus od firmy Solaris 03 października 2017 Przeczytaj także Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Ochrona środowiska Trwa wielka podróż dookoła Bałtyku. Aktywiści właśnie przeszli polskie wybrzeże Ekspedycja Save The Baltic Sea to akcja, w ramach której aktywiści chcą obejść Bałtyk dookoła. Wędrówka zaczęła się 11 marca, a cała grupa właśnie zakończyła podróż wzdłuż polskiego wybrzeża. Ekspedycja spędziła dwadzieścia dni w naszym kraju, spotykając się z lokalnymi naukowcami, działaczami na rzecz środowiska i studentami, aby dowiedzieć się więcej o stanie i przyszłości polskich brzegów Bałtyku. Solaris na gdańskich targach TRAKO 2017 zaprezentował pierwszy na świecie trolejbus zasilany wodorem. Pomysł ten jest o tyle ciekawy, że dzięki wodorowi trolejbusy będą mogły w razie potrzeby wyjechać poza sieć trakcyjną nie emitując przy tym żadnych spalin. Co ważne, model Trollino 18,75 niebawem wyjedzie na ulice łotewskiej Rygi, a to dzięki przewoźnikowi Rīgas satiksme. Reklama Łotewski klient robi z nami pilotażowy projekt, w którym analizuje operacyjność takiego pojazdu poza trakcją elektryczną. Trolejbus jeździ podłączony do sieci trakcyjnej i jednocześnie może wyjechać na obszary, gdzie tej trakcji nie ma. Zaletą tego pojazdu jest też zero emisji spalin – powiedział Dariusz Michalak, pełniący funkcję wiceprezesa Solaris Bus & Coach S.A. Wodorowy trolejbus jest w stanie przewieźć maksymalnie do 135. pasażerów. Dzięki zastosowaniu instalacji wodorowej zlokalizowanej na dachu jednego z wagonów, może on także pokonać na pełnym zbiorniku do 100 km poza siecią trakcyjną. Rīgas satiksme złożyło zamówienie na dziesięć egzemplarzy takich trolejbusów i jest prawdopodobne, że w razie pomyślnego użytkowania tych pojazdów powyższe zamówienie zostanie zwiększone. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.