Wiadomości OZE Wyścig na górę Pikes Peak z udziałem bolidu VW 03 listopada 2017 Wiadomości OZE Wyścig na górę Pikes Peak z udziałem bolidu VW 03 listopada 2017 Przeczytaj także Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Elektromobilność Orlen zbuduje w Polsce 16 stacji ładowania wodorem. Dostał na to pieniądze z UE Realizowany przez ORLEN projekt Clean Cities – Hydrogen mobility in Poland otrzymał bezzwrotne dofinansowanie z UE w wysokości 62 mln euro. Unijne wsparcie dotyczy budowy 16 ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru, rozmieszczonych w różnych regionach Polski. Pieniądze zostaną też wydane na budowę instalacji produkcji zielonego odnawialnego wodoru, w oparciu o elektrolizę wody zasilanej odnawialnymi źródłami energii. Volkswagen oficjalnie potwierdził, że w przyszłym roku bolid z jego logo wystartuje w górskim wyścigu na Pikes Peak. Reklama Wystawiając do rywalizacji prototypowy, w pełni elektryczny samochód, koncern chce walczyć o zwycięstwo w zawodach oraz w całej klasie. Jego celem jest także pobicie rekordu wyścigu wśród pojazdów napędzanych elektrycznie. Obecny rekord należy do Rhysa Millena. Nowozelandczyk, prowadząc elektryczny bolid eO PP100, w 2016 roku pokonał dwudziestokilometrową trasę morderczego wyścigu w 8 minut i 57 sekund. Sven Smeets, szef działu sportowego Volkswagena, oraz projektanci mają twardy orzech do zgryzienia, ponieważ muszą połączyć ze sobą cechy trudne do pogodzenia: osiągi bolidu, zapas energii oraz ciężar samochodu. Ze skąpych informacji ze stajni VW wynika, że bolid będzie miał napęd na cztery koła. Niestety nie znamy innych szczegółów poza tymi mówiącymi o „innowacyjnej baterii”. Wyścig na Pikes Peak jest nie lada atrakcją nie tylko dla fanów sportów samochodowych, ale także dla koncernów i projektantów samochodowych, mających doskonałą okazję do przetestowania w trudnych warunkach rozwiązań, które później mogą zostać zastosowane w samochodach seryjnie produkowanych. Wyścig odbędzie się w Colorado Spring 24 czerwca 2018 roku. Jego początki sięgają roku 1916, a trasa liczy niecałe 20 kilometrów. Różnica poziomów wynosi około 1450 metrów, a meta znajduje się ponad 4 000 metrów nad poziomem morza. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.