Elektromobilność Ursus z umową na dostarczenie autobusów do Warszawy! 17 listopada 2016 Elektromobilność Ursus z umową na dostarczenie autobusów do Warszawy! 17 listopada 2016 Przeczytaj także Polska To pierwszy taki ciągnik w Polsce. Obrobi pole… bez kierowcy Na polach uprawnych w okolicach Głubczyc (woj. opolskie) zobaczyć można nietypowy pojazd, wyciągnięty żywcem z filmów science-fiction. Urządzenie to ciągnik na gąsienicach, który jednak… nie posiada kabiny dla kierowcy. Wyprodukowany przez holenderską firmę AgXeed pojazd całkowicie samodzielnie porusza się po polu. Elektromobilność Już ponad 62 tysiące elektryków w Polsce. Jakie wyzwania stoją przed branżą elektromobilności? Według danych z końca marca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 62 629 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). W ubiegłym miesiącu ich liczba zwiększyła się o 5916 szt. (o 8% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Pół roku temu Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie poszukiwały dostawcy dziesięciu autobusów elektrycznych. 15 listopada poszukiwania te zostały uwieńczone podpisaniem umowy pomiędzy MZA a konsorcjum utworzonym przez Ursus S.A. AMZ Kutno i Ursus Bus. Nie jest to pierwszy taki zakup MZA, gdyż po Warszawie jeździ już dziesięć elektrobusów Solarisa. Wartość podpisanej umowy to niemalże 25 milionów złotych. Reklama Zakup kolejnych autobusów elektrycznych przez MZA jest częścią dużego programu wprowadzania do swojej floty elektrycznych pojazdów. Jak planuje stołeczny przewoźnik, do 2020 roku takich autobusów w jego flocie ma być 136. „Budujemy ekologiczny transport i sukcesywnie zastępujemy auta spalinowe pojazdami niskoemisyjnymi. Po ulicach Warszawy kursują już hybrydy, autobusy gazowe i elektryczne, co przynosi wymierne korzyści pasażerom i środowisku naturalnemu. A w przyszłym roku dołączy do nich dziesięć elektryków wyposażonych w podwójny system ładowania” komentowała podpisanie umowy Renata Kaznowska, zastępczyni Prezydenta m.st. Warszawy. To co wyróżnia najnowszy przetarg to tzw. podwójny system ładowania. Oznacza to, że autobusy mają być wyposażone w rozkładane pantografy, dla ułatwienia ładowania w zajezdni. Oprócz tego pojazdy mają być wyposażone w klimatyzację, systemy informacji elektronicznej – zewnętrzne i wewnętrzne – monitoring oraz udogodnieni dla osób niepełnosprawnych. Autobusy mają być dostarczone w ciągu 245 dni od podpisania umowy, co znaczy, że wyjadą w trasę latem przyszłego roku. MZA dysponuje sporą flotą ekologicznych pojazdów. Oprócz 10 autobusów elektrycznych po Warszawie jeździ także 35 gazowych Solbusów i 4 pojazdy hybrydowe, wyprodukowane przez Solarisa. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.