Elektromobilność Indukcyjne ładowanie elektryków staje się rzeczywistością? 17 kwietnia 2018 Elektromobilność Indukcyjne ładowanie elektryków staje się rzeczywistością? 17 kwietnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Jedyny kraj sprzedający tylko samochody elektryczne? Sprzyja temu polityka państwa Samochody spalinowe zostały wycofane ze sprzedaży, a elektryki cieszą się rekordowym zainteresowaniem. Szacuje się, że już w 2025 roku po ulicach Norwegii będą jeździły tylko bezemisyjne pojazdy. Sytuacja ta jest wynikiem sprzyjającej polityki państwa, która uczyniła zielony transport wyjątkowo opłacalnym. Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Opracowanie systemu szybkiego i bezprzewodowego ładowania elektrycznych modeli Kia Soul znajduje się obecnie na finiszu. O sukcesie poinformował wspólny komunikat wydany przez Hyundai-Kia America Technical Center, Inc. (HATCI) oraz Mojo Mobility. System ładowania o mocy 10 kW pozwala osiągnąć 85% efektywności w porównaniu do metod stosowanych obecnie. Testy nowego systemu przeprowadzono na pięciu egzemplarzach Kia Soul EV. Reklama Technologia wykorzystuje pole elektromagnetyczne do przesyłania energii między dwiema cewkami. Nadajnik znajduje się na ziemi, a odbiornik na spodzie pojazdu. Kierowca parkuje samochód nad nadajnikiem, aby rozpocząć ładowanie, a następnie energia jest przesyłana za pośrednictwem sprzężenia indukcyjnego do urządzenia elektrycznego, które wykorzystuje tę energię do naładowania akumulatora pojazdu elektrycznego. System jest tak wydajny, że pozwala na pewną niewspółosiowość między nadajnikiem a odbiornikiem, dzięki czemu jest łatwiejszy i wygodniejszy w codziennym użytkowaniu. Niestety obecnie nie istnieją plany wprowadzenia technologii do samochodów produkowanych seryjnie, jednak sukces tego projektu rozwojowego sugeruje, że podobne systemy są możliwe w pojazdach elektrycznych w przyszłości. William Freels, przewodniczący HATCI, dodał: „Cieszymy się z sukcesu systemu i jego wydajności. Postanowiliśmy rozwinąć ładowanie bezprzewodowe, które w przyszłości będzie wykorzystywane przez przeciętnych użytkowników samochodów elektrycznych”. Źródło: electrek, kianewscenter.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.