Elektromobilność Indukcyjne ładowanie elektryków staje się rzeczywistością? 17 kwietnia 2018 Elektromobilność Indukcyjne ładowanie elektryków staje się rzeczywistością? 17 kwietnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Opracowanie systemu szybkiego i bezprzewodowego ładowania elektrycznych modeli Kia Soul znajduje się obecnie na finiszu. O sukcesie poinformował wspólny komunikat wydany przez Hyundai-Kia America Technical Center, Inc. (HATCI) oraz Mojo Mobility. System ładowania o mocy 10 kW pozwala osiągnąć 85% efektywności w porównaniu do metod stosowanych obecnie. Testy nowego systemu przeprowadzono na pięciu egzemplarzach Kia Soul EV. Reklama Technologia wykorzystuje pole elektromagnetyczne do przesyłania energii między dwiema cewkami. Nadajnik znajduje się na ziemi, a odbiornik na spodzie pojazdu. Kierowca parkuje samochód nad nadajnikiem, aby rozpocząć ładowanie, a następnie energia jest przesyłana za pośrednictwem sprzężenia indukcyjnego do urządzenia elektrycznego, które wykorzystuje tę energię do naładowania akumulatora pojazdu elektrycznego. System jest tak wydajny, że pozwala na pewną niewspółosiowość między nadajnikiem a odbiornikiem, dzięki czemu jest łatwiejszy i wygodniejszy w codziennym użytkowaniu. Niestety obecnie nie istnieją plany wprowadzenia technologii do samochodów produkowanych seryjnie, jednak sukces tego projektu rozwojowego sugeruje, że podobne systemy są możliwe w pojazdach elektrycznych w przyszłości. William Freels, przewodniczący HATCI, dodał: „Cieszymy się z sukcesu systemu i jego wydajności. Postanowiliśmy rozwinąć ładowanie bezprzewodowe, które w przyszłości będzie wykorzystywane przez przeciętnych użytkowników samochodów elektrycznych”. Źródło: electrek, kianewscenter.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.